تاریخچه روز مادر

تاریخچه روز مادر

تاریخچه روز مادر

مادر کلمه ای که تشکیل شده از چهار حرف است ولی وجود آن سراسر مهر و محبت و زیبایی و دیگر توصیفات وصف نشدنی است. جایگاه و مقام مادر به قدری بالا است که در بیشتر ادیان یک روز را برای تجلیل از این شخصیت تکرار نشدنی انتخاب کرده اند. در ایران، قبل از انقلاب روز مادر مصادف با 25 آذر نامگذاری شده بود که در آن تاریخ هدیه روز مادر و امتیازاتی، هر چند تبلیغاتی و بسیار محدود، از طرف فرح پهلوی به برخی از مادران داده می شد. در بعد از انقلاب اسلامی به دستور امام خمینی (ره) با تدبیر هوشمندانه ایشان روز ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) را روز مادر و روز زن نامگذاری کردند.

بیستم جمادی الثانی هر سال یادآور فداکاری های این انسان های از خود گذشته و فداکار در سراسر ایران اسلامی است. چه زیبا که نمونه ای از جایگاه والای مقاوم مادر با حضرت زهرا (س) سنجیده شود و به یمن قدم نهادن ایشان بر روی زمین این روز را همه مسلمانان شیعه جشن می گیرند.

اگر بخواهیم نگاهی به تاریخچه روز مادر در تمام ادیان بیندازیم می بینیم که همه آن ها این روز را به پاس بزرگداشت شخصیت ارزنده کشور و یا دین خود نامگذاری کرده اند، پس قشنگ ترین روزی را که می توان برای مادران سرزمین ایران اسلامی نامگذاری کرد همان روز ولادت حضرت فاطمه (س) نمونه بی بدیل کلمه مادر و زن است.

هدیه روز مادر یکی از رایج ترین و تا حدودی مهمترین کارهایی است که فرزندان و همسران برای مادر و همسران خود تدارک می بینند تا علاوه بر نشان دادن علاقه بیشتر خود نسبت به همدیگر، از وجود پر مهر و محبت آن ها سپاسگزاری کنند.

نگاه کلی مقام مادر از دیدگاه اسلامی

در کتاب مشکات الانوار از پیامبر اکرم (ص) نقل شده است که دعای مادر از موانع اجابت دعا عبور می کند.

با یک نگاه ساده به این حدیث قطعا متوجه خواهیم شد که وجود مادران بر روی زمین، چقدر با ارزش است که خدا هم به واسطه دعای مادر موانع ایجاد شده برسر راه فرزند را بر می دارد.

پس با توجه به این حدیث در روز ولادت حضرت فاطمه (س) همه شیعیان باید بیشتر خوشحال باشند و از مادران خود به نحوی که خدا دوست دارد تشکر و قدر دانی کنند. البته که فرزندان هیچ وقت نمی توانند محبت والدین خود را جبران کنند.

بهتر است در این روز دستان مادر خود را بوسه زنیم و به قول یک عارف بزرگ، بهترین راه برای بدست آوردن خیر دنیا و آخرت، بوسیدن پای مادر است.

در حدیثی دیگر فرمودند خشنودی و خشم خدا در گرو خشنودی و خشم پدر و مادر است پس سعی کنیم هر روز قدر این بزرگواران را بیشتر بدانیم زیرا در سخنان اهل بیت و قرآن کریم، احترام به پدر مادر بسیار تاکید شده است.

هدیه روز مادر چی بخریم ؟

حالا که تا به اینجا در رابطه با تاریخچه روز مادر و مقام مادر برایتان شرح داده شده است و بهترین هدیه معنوی به والدین رعایت احترام به آنها است ولی چه خوب می شود که کنار انجام این کار ها هر کسی در توان خود هدیه ای کوچک یا بزرگ را نیز به این عزیزان تقدیم کند.

عموما در این روز از محصولاتی در حوزه لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم منزل ، لوازم شخصی و … استفاده می کنند که برای جذاب تر کردن آن می توانید از باکس های هدیه نیز استفاده نمایید.

اگر می خواهید پول نقد به آنها بدهید سعی کنید داخل پاکت های مخصوص پول با طراحی های خاص و جذاب باشد.

تقدیم کردن حتی یک شاخه گل هم می تواند حس خوبی را به این عزیزان منتقل نماید.

در روز ولادت حضرت فاطمه (س) همه مردم خوشحالند و هر کس اندازه توان خود از مادر، (از خود گذشته ترین مخلوق خدا) به نحوی تجلیل می کند. یادتان باشد مقدار مالی هدایا مهم نیست، معنویت را چاشنی هدیه های خود کنید و از آنها بخواهید تا همیشه شما را از دعای خیر خود محروم نکنند.

دیدگاه شما
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.