عینک آفتابی خوب را چگونه انتخاب کنیم؟

عینک آفتابی

چگونه یک عینک آفتابی خوب انتخاب کنیم؟

عینک آفتابی وسیله ای پر کاربرد برای تمام افراد در تمام فصول مختلف سال می باشد. عینک ها بسته به نوع فریم ساخته شده شان برای صورت های مختلف تولید شده‌اند. امروزه تعداد بیشماری از این نوع عینک ها در سراسر دنیا وجود دارد. در واقع تنوع بالای عینک های آفتابی باعث شده است مخاطب را برای انتخاب درست و خرید آن دچار مشکل کند. عینک آفتابی مناسب باید یک سری ویژگی هایی داشته باشد که در ادامه به این ویژگی ها خواهیم پرداخت.

وجود عینک های تقلبی در بازار یکی دیگر از این نوع مشکلات می‌باشد که بیشتر آن از هیچ نوع استانداردی تبعیت نمی‌کند. عینک آفتابی یک ابزاری جهت محافظت از چشم ها در برابر اشعه نور خورشید می باشد.

برای خرید یک عینک آفتابی استاندارد باید یکسری نکاتی را رعایت کنیم تا در آینده چشم هایمان آسیب نبیند. با گرم تر شدن کره زمین و آسیب های زیادی که به لایه ازون وارد شده است روز به روز زمین به سمت گرمای بیشتر حرکت می‌کند.

این به این معنا می باشد که گرمای بیشتر و نورتابش شده از خورشید نسبت به قبل افزایش می یابد.

در نتیجه آسیب های بیشتر و جدی تری به لنز و قرنیه چشم وارد می‌شود و احتمال افزایش آب مروارید وجود دارد.

نور خورشید

بیماریهای ناشی از تابش اشعه مضر خورشید

از جمله بیماری‌های چشمی که از طریق تابش اشعه مضر خورشید به وجود می آید بیماری ناخنک و التهاب قرنیه می باشد.

در واقع ناخنک به حالتی می گویند که بافت روی لایه سفید چشم به قرنیه می رسد و باعث بروز قرمزی چشم در ناحیه سفید می شود و می تواند بینایی را در دچار مشکل کند.

انعکاس شدید نور خورشید از سطح منعکس کننده ای مانند برف، آب، آینه و… برای چشم بسیار خطرناک هستند و آسیب‌های زیادی را به چشم وارد می‌کند.

اشعه ماورا بنفش ( UV ) باعث می‌شود ابتلا به بیماری آب مروارید در چشم زیاد شود.

به بیماری آفتاب سوختگی قرنیه، بیماری فوت کراتیک می‌گویند. این بیماری، به بیماری برف کوری نیز معروف است و به همین دلیل اسکی بازان را مبتلا به این عارضه دردناک می کند.

فتوکراتیک ، تاول های کوچکی است که روی سطح صاف قرنیه ایجاد می‌شود. البته لازم به ذکر است که با مراقبت های پزشکی مناسب چشمتان خود به خود خوب می شود.

جالب است بدانید استفاده از عینک آفتابی مناسب باعث می‌شود از چین و چروک ، زمخت و ببد شکل شدن پوست اطراف چشم جلوگیری میکند.

عادت کنید عینک آفتابی بزنید

همانطور که از کرم ضد آفتاب برای محافظت در برابر اشعه نور خورشید استفاده می کنید از عینک آفتابی ضد اشعه نیز برای محافظت از چشمان تان استفاده کنید.

فرقی ندارد در چه روزی از سال در حال قدم زدن در خیابان های شهر یا مکان‌های مختلف هستید یادتان باشد استفاده از عینک دودی برای همه افراد ضروری می باشد.

استفاده از عینک آفتابی برای کودکان نیز بسیار اهمیت دارد، زیرا چشمان آنها در حال رشد و آسیب پذیرتر هستند.

اشعه ماوراء بنفش دارای سه طول موج A-B-C می باشد که به UVA-UVB-UVC معروف هستند.

اشعه UVC توسط لایه ازون جذب شده و اجازه نمی دهد به زمین برسد. تنها طیف‌های خیلی کمی از اشعه UVAو UVB به زمین می رسد.

به عنوان مثال طیف نوع B موجب سوختگی پوست و نیز اگر به روی برف می تواند کوری برگشت پذیری را ایجاد کند، فرد بین ۱۲ تا ۴۸ ساعت بینایی خود را از دست می‌دهد.

عینک دودی

چه رنگ شیشه هایی برای عینک آفتابی مناسب است؟

باید بدانید جذب اشعه ماورای بنفش به رنگ شیشه عینک های آفتابی یا لنز های آن تاثیری ندارد.

اما انتخاب درست رنگ شیشه عینک بسیار مهم می باشد. به عنوان مثال اگر رنگ شیشه عینک شما صورتی یا زرد است نباید رانندگی کنید.

علت این امر این است که شما را در تشخیص چراغ های راهنمای ترافیک دچار مشکل می کند.

شیشه های عینک آفتابی با رنگ سبز، قهوه‌ای و خاکستری جهت تفکیک رنگ ها تأثیر خاصی ندارند و برای رانندگی بسیار مناسب هستند.

یادتان باشد گران بودن عینک دودی تاثیری در کیفیت بالای عینک ندارد.

تراش خوردن شیشه ها و لنز عینک بسیار مهم می باشد. اگر سرتان را جلوی عینک آفتابی عقب و جلو ببرید و احساس شکستگی روی شیشه عینک دیدید بدانید که این شیشه کاملا به صورت استاندارد تراش نخورده است و مشکل دارد.

نکته مهم تر این است که عینک را سعی کنید مناسب با اندازه چهره و صورت تان خریداری کنید تا به طوری که تمام چشمانتان را کامل پوشش بدهد.

توصیه های خرید یک عینک آفتابی خوب

  • اگر در حال اسکی کردن یا کوهنوردی و یا حمام آفتاب هستید حتماً از عینک آفتابی مناسب استفاده کنید.
  • شیشه های عینک دودی مناسب باید مقاومت کافی را داشته باشند به همین دلیل عینک هایی که جنس آنها از پلی کربنات هستند از همه مقاوم ترند.
  • قاب یا فریم عینک بزرگ باید و باشد و تمام چشم را پوشش بدهد.
  • عینک آفتابی استاندارد عینکی است که اگر دررو به روی صفحه ی طرح دارد قرار می‌دهیم صفحه را نباید موج دار نشان بدهد.
  • کودکانی که ساعت‌های زیادی را در زیر نور آفتاب در حال بازی کردن هستند حتما باید از عینک آفتابی استفاده کنند.
  • اگر دچار در اختلال بینایی هستید و از عینک طبی استفاده می کنید می توانید از عینک های آفتابی مخصوص که بر روی عینک نصب می شود استفاده کنید.

اگر قصد خرید یک عینک آفتابی مناسب و استاندارد را دارید سعی کنید به مغازه های معتبر فروش عینک های طبی مراجعه کنید و خرید خود را انجام بدهید.

هنگام خرید از فروشنده بخواهید که عینک را با دستگاه یو وی سنج اندازه بگیرد تا خیالتان از بابت کیفیت و اصل بودن محصول راحت باشد.

 

دیدگاه شما
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.