آموزش عکاسی از محصولات با موبایل

آموزش عکاسی از محصولات با موبایل

 

 

 

 

 

 

آموزش عکاسی از محصولات با موبایل

 

در چندین سال گذشته استفاده از دوربین های عکاسی در بین مردم بسیار رواج داشت. علت این امر داشتن کیفیت لنز دوربین ها بود که هر کدام نسبت به همدیگر متفاوت بودند و عکس های بسیار شفاف و با کیفیتی را برای ما می گرفتند. با پیشرفت علم و تکنولوژی رفته رفته دوربین موبایل ها قوی تر شدند به گونه ای که عکاسی با گوشی های نسل جدید برای همه امکان پذیر شده است. با استفاده از موبایل های نسل جدید و بکارگیری تجهیزات عکاسی با موبایل می توان به خوبی عکس های حرفه ای از انواع محصولات و … گرفت. در این مقاله قصد داریم شما را با ابتدایی ترین موارد در رابطه با آموزش عکاسی از محصولات با موبایل آشنا کنیم.

این آموزش برای همه افراد به خصوص عزیزانی که علاقه به فعالیت در فضای مجازی از جمله شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، واتس اپ و یا فروشگاه های اینترتی جهت بارگزاری تصویر محصولات خود را دارند بسیار مناسب است.

 

سه پایه دوربین

 

عکاسی ساده با موبایل

 

برای شروع کار اگر هیچ وسیله و تجهیزات مناسبی ندارید اصلا نگران نباشید زیرا می توانید با کمترین امکانات یک عکس خوب بگیرد.

ابتدا ما به یک تلفن همراه با کیفیت دوربین نرمال حداقل 8 یا 16 مگاپیکسل نیاز داریم که امروزه اکثر گوشی های موبایل موجود در بازار بیشتر از این کیفیت دارند.

دومین مورد برای تجهیزات عکاسی موبایل به روش ساده داشتن یک پس زمینه روشن یا تیره که انتخاب آن بستگی به رنگ محصول مورد نظر یا همان سوژه برای عکاسی دارد و بتوان آن را به صورت نود درجه که قسمتی از آن به دیوار و قسمتی دیگر روی زمین باشد قرار داد.

سومین مورد برای عکاسی با گوشی نور است که بر دو دسته طبیعی و مصنوعی تقسیم بندی می شود.

 

عکاسی با نور طبیعی (آفتاب) ‌یا نور مصنوعی (لامپ) ؟

 

در تمام دنیا عکاسی با استفاده از نور خورشید بسیار رایج است و می توان گفت بکارگیری از این نور می تواند عکس های با کیفیت بیشتر و ظاهری طبیعی تر را برای ما بسازد. یکی ازعلت های آن قدرت بسیار زیاد نور خورشید و یکنواختی آن است که در تایم ظهر به صورت کاملا قائم بوده و ایجاد سایه نخواهد کرد.

 

عکاسی با نور طبیعی

 

یکی از نکاتی که در آموزش عکاسی از محصولات با موبایل یا دوربین باید به آن دقت کرد حذف سایه محصول در تصویر است که باید در زاویه و به گونه ای انجام شود که هیچ گونه سایه ای ایجاد نشود.

اگر از تجهیزات عکاسی با موبایل مانند پروژکتورها یا حتی لامپ های معمولی استفاده می کنید بهتر است از دو لامپ روبروی هم به گونه ای قرار داده شوند که نقطه کانونی مشترک روی هم پیدا کنند . این کار باعث می شود از هر دو طرف محصول سایه به خوبی حذف شود.

جابجایی نورها را مرتب انجام بدهید یا یک نقطه مشترک برای حذف سایه سوژه بدست بیاورید.

بعد از حذف سایه نوبت به عکاسی محصول می رسد که بهتر است از خطوط شطرنجی استفاده شود.

 

عکاسی با نور مصنوعی

 

خطوط شطرنجی دوربین و کاربرد آن

 

خطوط شطرنجی راهنما یاGrid Line یک ابزار بسیار مناسب و دقیق برای گرفتن عکس های حرفه ای و اصولی است و تصویرنمایشگر دوربین یا موبایل را به 9 خانه مربعی شکل تقسیم می کند.

برای فعال کردن این بخش در موبایل می توانید به قسمت تنظیمات دوربین < خطوط شطرنجی < فعال کردن گزینه مورد نظر اقدام کنید.

Settings > Camera > Grid Lines

ممکن است در بعضی موبایل این آدرس متغیر باشد.

بعد از فعال کردن این قسمت شما می توانید به خوبی سوژه مورد نظر خود را دقیقا در وسط صفحه پیدا کنید و عکسی صاف و حرفه ای از آن بگیرید.

استفاده از قانون یک سوم به کمک این ابزار می تواند نظر بیننده را بیشتر به سمت خود جلب کند. این قانون بیشتر برای عکاسی مدلینگ و طبیعت کاربرد دارد و در موارد کمتری برای عکاسی از محصول استفاده می شود.

 

خطوط شطرنجی موبایل

 

قانون یک سوم در عکاسی چیست ؟

 

این قانون یکی از اصولی ترین موارد در عکاسی حرفه ای است که بر اساس آن تصویر باید به سه بخش عمودی و افقی تقسیم بندی شود.

اگر سوژه عکاسی خود را روی تقاطعات یا کنار خطوط قرار دهید، بیننده ارتباط بهتری با عکس شما برقرار خواهد کرد.

امیدواریم تا به اینجا چندین مطلبی که به آن در رابطه با آموزش عکاسی از محصولات با موبایل اشاره شد را به خوبی یاد گرفته باشید.

بعد از انجام موارد فوق که بسیار هم ساده هستند اقدام به عکاسی با گوشی همراه خود کنید.

 

پس زمینه مناسب برای عکاسی

 

برای انتخاب پس زمینه مناسب بدون داشتن تجهیزات عکاسی با موبایل به صورت حرفه ای، بهتر است از کاغذ a4 سفید یا کاغذ های رنگی دیگر در ابعاد مختلف متناسب با ابعاد سوژه انتخاب کنید.

در دیگر موارد اگر قصد دارید پس زمینه ای زیباتر و کم هزینه تری انتخاب کنید می توان از دیوار پوش های با طرح ها و تنوع بالاتری استفاده کرد.

 

کاغذ رنگی برای پس زمینه

 

نکته ای که بسیار مهم و حائز اهمیت در عکاسی با گوشی یا دوربین به حساب می آید تضاد رنگ سوژه با پس زمینه آن است. این کار باعث می شود تصویر سوژه مورد نظر برای بیننده بهتر و واضح تر انجام شود وجذابیت آن را دو چندان خواهد کرد. لذا از پس زمینه های سفید و روشن برای محصولاتی با رنگ تیره و از پس زمینه های تیره برای محصولاتی با رنگ روشن استفاده کنید.

به همین راحتی شما ساده ترین تجهیزات عکاسی با موبایل را فراهم کردید و تنها با قرار دادن دست در زاویه مناسب اقدام به عکس گرفتن از سوژه مورد نظر خود کنید.

بهتر است در هنگام عکاسی از محصولات با موبایل یا دوربین در حالت جلو، دست ها در حدود 45 درجه زاویه بگیرند تا تصویر سوژه درعکس به صورت واضح تری دیده شود.

 

بک گراند مناسب برای محصول

 

چند نکته مهم در مورد آموزش عکاسی از محصولات با موبایل

 

1 – قبل از عکاسی لنز دوربین را حتما با یک دستمال کاملا نرم و لطیف ( ترجیحا دستمال مخصوص عینک ) تمیز کنید.

2 – سعی کنید در طول روز و در فضای باز عکاسی کنید تا از نور خورشید بتوانید به خوبی استفاده کنید.

3 – در عکاسی با گوشی از محصول، بهتر است ازتمام زوایای سوژه عکس گرفته شود تا بیننده به طور کامل از ظاهر آن در جهات مختلف مطلع شود.

4 – برای شروع کار اصلا نگران نداشتن امکانات حرفه ای نباشید و با ساده ترین وسیله های می توانید یک عکس خوب بگیرید.

5 – اگر قصد خرید تجهیزات عکاسی با موبایل را دارید قبل از آن حتما از افراد متخصص مشورت بگیرید.

6 – چهارچوب تصویر موبایل خود را در حالت (1:1) مربع، قرار دهید. این چهارچوب استاندار بوده و برای تمام سایت های اینترنتی و فضاهای مجازی مناسب است. از همه مهم تر عکاسی در آن بهتر انجام می شود.

7 – قبل از کلیک جهت عکاسی، روی صفحه موبایل در قسمتی که سوژه قرار دارد کلیک کنید تا کمی فوکوس انجام شود و بعد مقداری نور آن را بالاتر ببرید تا جذابیت محصول بیشتر شود. ( تغییر نور بسته به میزان نور موجود در محیط دارد )

 

آموزش حذف پس زمینه عکس

دیدگاه شما
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.