آموزش حذف پس زمینه عکس

آموزش حذف پس زمینه عکس

 

آموزش حذف پس زمینه عکس

 

برای قرار گیری تصاویر محصولات در فروشگاه اینترنتی جمعه بازار بهتر است اطراف سوژه مورد نظر منظره یا تصویری نباشد و کاملا یکدست سفید باشد تا به صورت واضح تری بتوان آن را مشاهده کرد. در واقع با این کار شما به بینندگان تصویر واضح تری از محصولات خود ارائه خواهید کرد. اما نکته ای که در این مورد وجود دارد این است که چگونه حذف پس زمینه عکس خود را انجام بدهیم. به این روش png کردن عکس می گویند که به راحتی فضای اطراف سوژه را می توان از بین برد. آموزش حذف پس زمینه عکس را در ادامه مطالعه کنید تا با هر دو روش آشنا شوید.

دو روش برای شروع این کار وجود دارد که روش اول با استفاده از نرم افزار فوتوشاپ می باشد و روش دوم استفاده از انواع نرم افزار های آنلاین و اینترنتی می باشد.

 

آموزش حذف پس زمینه عکس به کمک نرم افزار فوتوشاپ

 

بعد از انتخاب سوژه مورد نظر تصویر آن را به داخل برنامه فوتوشاپ قرار دهید.

تصویر داخل نرم افزار را از حالت قفل در بیارید. ( برای انجام این کار روی layer (( لایه های سمت راست )) دابل کلیک کنید و بعد از باز شدن پنجره گزینه ok را بزنید. )

در این قسمت با انتخاب گزینه magic wand tool و فعال شدن آپشن مورد نظر کافی است با انتخاب اطراف سوژه و کلیک روی آن روی تصویر خط چین هایی نمایان می شود که با زدن دکمه delete روی کیبورد تصویر اضافه پاک می شود.

در بعضی از موارد برای png کردن عکس بهتر است پس زمینه سوژه در هنگام عکاسی یک رنگ و تا حدودی مخالف رنگ سوژه باشد تا انجام حذف پس زمینه عکس راحت تر انجام شود.

در نوار بالای صفحه با کم یا زیاد کردن مقدار کادر طراحی شده در قسمت tolerance میزان قدرت و حساسیت آپشن فوق را می توان تغییر داد.

بعد از پاک کردن اطراف تصویر، طبق آموزش موجود در کلیپ برای خروجی نهایی و بدون پس زمینه می توان با گرفتن دکمه ctrl + shift + s خروجی png را در قسمت save as type انتخاب کنید و گزینه save را بزنید.

 

png کردن عکس به روش آنلاین

 

با استفاده از برنامه آنلاین sticker mule بعد از دادن نام کاربردی و ایمیل وارد نرم افزار شده و می توان زبان مورد نظر خود را هم انتخاب کنید.

اگر نرم افزار به زبان فارسی باشد با کلیک بر روی گزینه عکس را بارگزاری کنید می توان تصویر مورد نظر را از فایل خود انتخاب کرده و منتظر شوید تا بارگزاری شود.

بعد از انجام این مرحله و آپلود کامل تصویر روی گزینه دانلود کلیک کنید. بعد از اعمال نرم افزار بر روی تصویر حالت های مختلف برای شما نمایان می شود که اصلی ترین حالت آن بدون پس زمینه و ساده می باشد و با زدن دکمه بارگیری تصویر کامل عکس را می توان در محل مورد نظر ذخیره نمود.

 

دیدگاه شما
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.