لوازم سفر چند روزه

لوازم سفر

لوازم سفر چند روزه

همه ما با زندگی در دنیای صنعتی و پیشرفته به دلیل مشغله کاری زیاد نیاز به استراحت داریم. گاهی این نوع استراحت ها با یک سفر چند روزه انجام می‌شود. مسافرت از جمله فعالیت‌هایی است که انسان‌ها برای دفع کردن انرژی منفی از بدن انجام می دهند. می‌توان لوازم سفر کاربردی را همیشه یک گوشه از منزل کنار بگذاریم تا آخر هفته به یک سفر کوتاه یک الی دو روزه برویم و از آن استفاده کنیم. ابزار سفر برای یک روز می تواند لوازم باشند که حمل آسان و بدون جایگیری با حجم زیاد را داشته باشد. به عنوان مثال به جای حمل یک پکنیک گاز سنگین و جای گیر می توان از اجاق گاز مسافرتی کوچک استفاده کرد.

ازچراغ‌ها یا لامپ های USB می‌توان به جای چراغ‌های پرمصرف و یا شارژی استفاده کرد.

سفر چیست؟

به جا بجایی انسان از محلی به محل دیگر به هر منظوری طی مدتی مشخص که با وسیله یا بدون وسیله انجام می گیرد.

یکی از مسائلی که بسیار پر اهمیت می باشد و باید قبل از سفر به آن توجه کرد بستن چمدان ها و یک چک لیست کامل می باشد.

لوازم سفرکه مورد نیاز هر فرد می باشد و عموما لوازم شخصی افراد محسوب می شوند شامل: لباس، لوازم بهداشتی، مدارک شناسایی و… است.

اما یکسری از موارد مانند ابزار سفر کاملاً با لوازم سفر متفاوت هستند. ابزار سفر وسایلی هستند که ما را در سفریاری می کنند و باعث می شوند در طول مسیر به مشکلی بر نخوریم.

ازانواع ابزار سفرمی‌توان به اجاق مسافرتی، دستگاه مسیریاب، عینک آفتابی، چادرمسافرتی، چراغ اضطراری و… اشاره کرد.

قبل از سفر یک یا چند روزه به یک منطقه باید چک لیستی از مواردی را که در بالا به آن اشاره شد تهیه شود و آن را در چمدان یا کوله پشتی قراردهیم.

بهتر است در سفرهای کوتاه یک یا چند روزه از کوله پشتی به دلیل وزن سبک و قابل حمل بودن آن استفاده کرد. اگر قصد مسافرت های بیشتراز یک هفته را دارید پیشنهاد میکنیم از چمدان استفاده کنید.

مسافرت

چند نکته برای سفر چند روزه

  • بهتراست از لوازم های شخصی مانند لباس هایی استفاده کنید که ضروری هستند، مطمئن باشید همه لباس هایی که با خود بر می دارید از آن استفاده نخواهید کرد.
  • اگر قرار است با خود لپ تاپ، تبلت و… همراه ببرید سعی کنید تا حد امکان از بردن تجهیزات الکترونیکی اضافه و آسیب پذیر مانند هارد اکسترنال که امکان آسیب پذیری آن زیاد است خودداری کنید.

همراه داشتن یک الی دو پاوربانک، که جزء لوازم دیجیتال مورد نیاز در سفر یک روزه یا چند روزه است ضروری می باشد.

  • از مهمترین ارکان یک سفر کوتاه و بلند مدت، به همراه داشتن تجهیزات کمک های اولیه حداقل می باشد.

همچنین وجود یکسری قرص هایی از قبیل ضد اسهال، ضد تهوع، سردرد و کرم هایی از قبیل کرم سوختگی، کرم ضد آفتاب و چسب زخم و… بسیار ضروری است.

  • به همراه داشتن مدارک شناسایی از قبیل گواهینامه، کارت ملی، کپی شناسنامه و… برای احراز هویت فردی ضروری می باشد.
  • اگر قصد دارید به منطقه ای بروید که تا به حال به آن جا سفر نکرده اید استفاده از نرم افزارهای مسیریاب ( GPS ) ، دستگاه‌های تخصصی مسیریاب استفاده کنید.
  • اگر در قالب چند تیم قصد سفر به منطقه جنگلی را دارید، سعی کنید از دستگاه های بی سیم مخصوص مسافرت استفاده کنید. علت استفاده از بی سیم ها، عدم آنتن دهی تلفن همراه در بعضی از نقاط جنگلی، کوهستانی و ارتفاعات و… می باشد.

سایر نکات کلیدی و مهم

  • اگر قصد دارید مسیری را به مدت چند دقیقه پیاده روی کنید حتما وزن کوله پشتی های خود را متناسب با قد و وزن افراد تنظیم کنید که در هنگام حرکت در مسیر به ستون فقرات آسیب وارد نشود.
  • استفاده از کفش و کتانی متناسب با نوع سفر بسیار مهم باشد. سعی کنید از کتانی های سبک و مخصوص پیاده روی، کتانی های مخصوص کوهنوردی و… استفاده کنید.

این نوع لوازم سفر که برای هر فرد جداگانه می باشد کمک زیادی در روند پیاده روی در طول مسیر به افراد می کند.

اگر کتانی شما متناسب با نوع پیاده رویتان باشد باعث می شود فشاری به ستون فقرات، زانوها، استخوان های لگن وارد نشود و دیرتر احساس خستگی به شما دست بدهد.

درست انتخاب کنیم

  • انتخاب لباس درست در هر فصل و مکان بسیار مهم می باشد. سعی کنید درمناطقی که رطوبت بالا دارند حتما چند دست لباس بردارید. در فصل تابستان از لباس های خنک در هنگام مسافرت استفاده کنید تا دچار گرمازدگی نشوید.
  • می‌تواند برای سرگرم شدن در سفر، لوازم بازی و سرگرمی برای خود بردارید تا حوصله تان سر نرود.
  • از خوراکی هایی استفاده کنید که انرژی شما را هدر ندهد و به شما انرژی بیشتر جهت لذت بردن و ادامه دادن به سفر را بدهد. از خوردن خوراکی های مضر مانند نوشابه، چیپس، پفک و… در سفر خود داری کنید و جایگزین آن از آجیل و خشکباراستفاده کنید.
  • لوازم جانبی خودرو و جعبه ابزار از مهم ترین ابزار سفر هستند که در هنگام مسافرت با اتومبیل شخصی بسیار مورد نیاز می باشند.لوازم پنچر گیری لاستیک ماشین را حتما با خود به همراه داشته باشید.

باد لاستیک ها را قبل از حرکت چک کنید و از سالم بودن آنها اطمینان کافی را به دست بیاورید و بعد اقدام به حرکت کنید.

در فصل زمستان همراه داشتن زنجیر چرخ فراموش نشود.

  • چیدمان درست و اصولی لوازم سفر در کوله پشتی و یا چمدان را جدی بگیرید. گاهی چیدمان اشتباه وسایل باعث می شود هنگام بیرون آوردن یک وسیله سایر وسایل را جابجا کنید و این امر باعث بر هم زدن نظم داخل کوله می‌ گردد.
دیدگاه شما
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.