لوازم آشپزخانه مدرن و مزایای آن

لوازم آشپزخانه مدرن

لوازم آشپزخانه مدرن و مزایای آن

با صنعتی شدن جوامع و پیشرفت تکنولوژی اتفاقات زیاد و مختلفی در زندگی همه ما انسان ها اتفاق افتاده است. شناخت بیشتر علم و کنجکاوی بشر، اختراع دستگاه های صنعتی باعث شده محصولات متنوعی در تمام حوزه‌ها تولید و به بازار عرضه شود. به عنوان مثال در گذشته لوازم آشپزخانه تنوع زیادی نداشتند. وجود لوازم آشپزخانه مدرن متنوع باعث شده تا مردم در خرید یک محصول دچار مشکل شوند.

ساده ترین محصولات این حوزه به قابلمه ها، ماهی تابه ها، کفگیر، همزن،انواع سبد و… ختم می شد.

اما تکنولوژی روز در دنیای امروزی تنوع این محصولات را به قدری بالا برده است که هر کدام کار تخصصی و مختص به خود را انجام می‌دهند.

از جمله لوازم آشپزخانه، لوازم برقی و هوشمند می باشد که در اکثر آشپزخانه های امروزی مشاهده می شود.

در این مقاله می خواهیم با هم سری به مزایا و معایب لوازم آشپزخانه مدرن و جدید بزنیم.

به نظر شما به راستی لوازم آشپزخانه مدرن جایگزین خوبی برای سایر محصولات قدیمی‌تر در آشپزخانه ها بوده است یا خیر؟

می‌خواهیم در این مقاله چند نمونه از وسایل آشپزخانه را که در حوزه پخت و پز می باشد با هم بررسی کنیم تا پاسخ سوال مورد نظر بهتردریافت گردد.

بررسی لوازم آشپزخانه

زود پز

زود پز یکی از لوازم آشپزخانه در حوزه پخت و پز می باشد و از گذشته تا به امروز مورد استفاده تعداد زیادی از نسل های مختلف گردیده است.

این وسیله ساده باعث می‌شود آماده شدن غذا را به یک سوم کاهش یابد.

ولی در هنگام کار با چنین وسیله ای رعایت چند نکته ضروری می باشد.

به عنوان مثال باید گفت که سوپاپ های تعبیه شده در این وسیله باید سر جای خود قرار گرفته باشند تا بخار اضافی از ظرف خارج گردد.

اگر چنین اتفاقی انجام نشود حجم بخار داخل ظرفو فشار موجود درآن به دلیل حرارت بالا افزایش پیدا کرده و احتمال انفجار ترکیدن آن وجود دارد.

توصیه می‌شود سبزی هایی که نازک هستند را برای طبخ در زودپز قرار ندهید.

علت این امر وجود دمای بالا و از بین رفتن ویتامین‌ها و ریز مغذی‌ها می‌شود. گاهی نیز ممکن است سبزی ها درون سوپاپ گیر کند و مانع از خروج بخار از ظرف شوند.

حال که این محصول سنتی را با هم بررسی کردیم می‌توانیم تنها با یک گردش ساده در خیابان و فروشگاه های لوازم خانگی، نسل جدید زودپز ها را به عنوان لوازم آشپزخانه مدرن مشاهده کنیم.

پیشرفت تکنولوژی باعث شده وزن این نوع محصول کمتر شده و همچنین وجود مدار الکترونیکی تعبیه شده در آن باعث می شود دیگر نگران خراب شدن غذاهایمان نشویم.

صفحه نمایشگر دیجیتال موجود در آن به ما کمک می‌کند تا غذای مورد نظر را به راحتی طبق برنامه‌ای که به زودپز داده شده است درست کنیم.

پس می‌توانیم تا اینجا بگوییم پیشرفت صنعت و تکنولوژی توانسته کمک خوبی در حوزه پخت وپز داشته باشد.

بیایید با هم به بررسی چند لوازم آشپزخانه دیگر بپردازیم.

لوازم آشپزخانه جدید

مایکروویو

این محصول در جنگ جهانی دوم ساخته شد و در زندگی های امروزه دراکثر خانه ها مشاهده می شود.

زمانی که این محصول به خانه‌ها ورود پیدا کرد همه ی مردم نسبت به کارایی آن خوشحال بودند.

زیرا برای گرم کردن یک پرس غذا یا میان وعده دیگر نیاز نبود آن را در قابلمه وسایر ظروف بر روی اجاق گاز بگذاریم و زمان زیادی را معطل شویم.

تنها کافی است ظرف غذا را در داخل مایکروویو قرار بدهیم و کمتر از 5الی10 دقیقه غذا با گرمای بالا را از آن خارج کنیم و استفاده کنیم.

اما چند سال بعد محققان متوجه شدند به دلیل وجود تاباندن اشعه حرارتی به مواد غذایی باعث می‌شود علاوه بر اینکه ویتامین های C و B از بین بروند باعث بروز یک سری از بیماری‌های دیگر نیز می شوند.

در واقع این نوع لوازم آشپزخانه مدرن چند سالی است که دیگر نتوانسته نظرعده ی قابل توجهی از مردم را به خود جلب کند، و خرید این محصول نیز کاهش پیدا کرده است.

در اینجا با یک بررسی ساده متوجه شدیم این بار این نوع از وسایل آشپزخانه که دیجیتال و جدید هستند برای زندگی انسان ها خطر دارد و سلامتی آنها را تهدید می‌کند.

لوازم آشپزخانه مدرن

بخارپز

طبخ غذا با استفاده از روش بخارپز به ما کمک می کند تا تمام ویتامین های مفید داخل مواد غذایی از بین نرود و حفظ گردد.

عموماً غذای بخارپز، سالم‌تر از غذاهای سرخ شده و دیگرغذاها می باشد. در این نوع روش پخت شکل و رنگ ظاهری مواد غذایی ثابت باقی می ماند و تنها به طور کامل مغز پخت می‌شود.

در قدیم با استفاده از روش‌های سنتی موجود با قابلمه بخارپز کردن مواد غذایی انجام می گرفت.

با پیشرفت تکنولوژی این بار محصولاتی به بازار عرضه شدند که تنها با مصرف آب به مقدار بسیار کم و همچنین در زمانی بسیار کوتاه مواد غذایی را بخار پز می کند.

وجود تایمر و آلارم هشدار دهنده در این نوع وسایل آشپزخانه مدرن باعث می‌شود دیگر هیچ غذایی نسوزد.

از ساده ترین محصولات دیگر، وجود همزن های برقی موجود در بازار که جایگزین همزن های دستی قرار گرفته است نیز می توان اشاره کرد.

لوازم آشپزخانه جدید

نتیجه گیری

می توان گفت اگر بخواهیم به صورت یک جمع‌بندی این مقاله بررسی کنیم باید اینطور بیان کنیم که صنعت و تکنولوژی در همه حال خوب می باشد اما ابزارهایی که ما انتخاب می کنیم باید مناسب باشد.

یعنی اگر قصد خرید یک لوازم آشپزخانه مدرن را دارید قبل از خرید باید به طورکامل نسبت به تکنولوژی آن آشنایی پیدا کنیم، اگر سلامتی ما را به خطر می‌انداخت یا هزینه های اضافی برایمان رقم می‌زد از خرید آن خودداری کنید.

دیدگاه شما
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.