مهم ترین لوازم مورد نیاز سفر

مهم ترین لوازم مورد نیاز سفر

لوازم مورد نیاز سفر همواره پیش از هر گونه مسافرتی به عنوان یکی از دغدغه هایی است که ذهن مسافرین را به خود مشغول می سازد. معمولا گفته می شود که سبک سفر کنید اما با این وجود وسایل مسافرت و ابزارهایی هستند که برای هر گونه سفری لازم و ضروری می باشند که ما به ارائه لیستی از این لوازم مورد نیاز سفر می پردازیم تا سفری خوش و خرم را پیش روی داشته باشیم.

لوازم مورد نیاز سفر بسته به نوع مسافرت و مقصد مورد نظر، متفاوت می باشد. با این وجود باز برخی از وسایل مسافرت هستند که برای هر گونه مسافرتی جزء لوازم مورد نیاز سفر به شمار می روند. که در زیر لیست کامل ابزار سفر را ارائه می نماییم.

 

کوله پشتی

داشتن یک کوله پشتی بزرگ و جادار جزء لوازم ضروری سفر به شمار می رود. چرا که حمل کوله بسیار راحتر از انواع چمدان هاست. در کنار کوله پشتی می توان از کیف های مخصوص حمل دوربین برای ثبت لحظاتی خاطره انگیز در حین سفر و نیز کیف های کمری برای جاسازی پول و مدارک با ارزش استفاده نمود.

تجهیزات الکترونیکی

این تجهیزات شامل: دوربین عکاسی حرفه ای، گوشی و لوازم مربوط به آن اعم از شارژر، هدفون، هندزفری، پاور بانک و ابزارهای برقی دیگری همچون چراغ قوه نیز در حین سفر توصیه می گردد.

لباس و پوشاک

در مورد پوشش و نوع لباس در حین سفر بسته به فرد مورد نظر، نوع مسافرت و مقصد مورد نظرش و شرایط آب و هوایی در حین سفر، میزان و حجم پوشاک متفاوت می باشد. ولی حتی الامکان داشتن دو دست لباس در حین سفر ضروری است. در بین انواع پوشاک، کفش مناسب برای هر نوع سفری از همه چیز مهمتر است.

لوازم بهداشتی

یکی دیگر از لوازم مورد نیاز سفر، لوازم شخصی و بهداشتی از قبیل: مسواک، خمیر دندان، کرم ضد آفتاب، ناخن گیر، ریش تراش و… می باشد. هر چند که این وسایل در هر شهر و دیاری به راحتی قابل خریداری هستند و نیازی به جمع آوری آنان در سفر نیست. در حین سفر ممکن است بخاطر مسائل جوی مختلف یکی از اعضاء دچار بیماری گردد پس انواع قرص های ضد تهوع، آرام بخش و چسب زخم مورد نیاز واقع می گردد.

مدارک مهم

اگر مسافرت از نوع خارج از کشور باشد، مسافرین می بایست قبل از سفر مدارک مورد نظر از جمله پاسپورت و ویزای خود را آماده نمایند و نسبت به اعتبار پاسپورت خویش اطمینان حاصل نمایند. علاوه بر آن برای رزرو هتل نیاز به کارت شناسایی معتبر است که باید در حین سفر همراه با فرد باشد.

 

خوراکی‌ها

بردن برخی از مواد خوراکی در حین سفر از جمله آجیل، شکلات، چای کیسه ای، فلاکس و مخصوصا میوه می تواند در موارد خاص کمک حال مسافرینی باشد که به استراحت می پردازند. بردن انواع قوطی های کنسرو برای سفرهای طبیعت گردی بسیار مفید و کاربردی است.

برخی از سفرها دل کویر و برخی دیگر لب دریا هستند. مسافران قبل از حرکت در مسیر خود می بایست انواع لوازم مورد نیاز سفر خود را بر اساس مقصد و نوع سفر تنظیم نمایند. به عنوان مثال لوازم مورد نیاز سفر در کویر شامل: عینک دودی، کلاه آفتابی، کرم ضد آفتاب، نقشه در حین سفر، پتوی گرم و کیسه خواب و ابزارهای بسیار زیادی دیگری است که در هنگام سفر مورد نیاز مسافرین می گردد. اما سفر لب دریا لوازم مورد نیاز خاص خود را داراست. از جمله: لباس شنا، مایو، عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب، زیرانداز و وسایلی از این قبیل…

وسایل مورد نیاز سفر را از کجا بخریم؟

همه وسایل مورد نیاز در سفر را نمی شود قبل از سفر همراه خود برد. بلکه برخی از این لوازم را امروزه می شود به شکل آنلاین نیز خرید. سایت جمعه بازار از جمله سایت های مورد نیازی است که انواع و اقسام لوازم ضروری سفر را در اختیار مسافران قرار داده است تا به شکل آنلاین این ابزار آلات و قیمت آن ها را ارزانتر از همه جا مشاهده کنند و در صورت نیاز آن ها را خریداری نمایند تا در حین سفر کمک حال آنان باشد. از جمله ابزارآلاتی که در این سایت می شود خریداری نمود، می توان به چراغ قوه، کیف کمری، فلاکس چای، انواع ظروف و… اشاره کرد.

دیدگاه شما
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.