بهترین ضدعفونی کننده دست

ژل ضد عفونی کننده دست تلما

بهترین ضدعفونی کننده دست

با شیوع کرونا در چند ماه اخیر رعایت پروتکل های بهداشتی جزو الزامات قرار گرفتند و اکثر مردم این دستورات را انجام می دهند. همانطور که در این دستورالعمل ها بیان شده استفاده از صابون برای شست و شوی بهتر تمام دست در مکان هایی مانند منزل و محل کار مناسب است. اما باید بعد از هربار استفاده جا صابونی را کاملا تمیز نماییم. در محیط های عمومی و خارج از خانه می توان از الکل یا ژل ضدعفونی کننده دست برای پاک کردن انگشتان دست از هر نوع آلودگی به ویروس جلوگیری کرد. حال بهترین ضدعفونی کننده دست کدام است ؟

مواد شوینده یا الکلی، کدام برای از بین بردن آلودگی و ویروس کرونا موثر تر هستند؟

قبل از شیوع بیماری کرونا از مواد شوینده بسیاری جهت پاک کردن دست، صورت، انواعی از سطوح و… استفاده می شد. اما همیشه مواد الکلی جایگزین بهتری برای نابودی ویروس و باکتری در اندازه های ذره بینی و ریز تر به حساب می آيند.

به دلیل اینکه استفاده بیش از حد از مواد شوینده شیمیایی می تواند ضرر بسیار زیادی را به محیط زیست وارد نماید به همین دلیل از مواد و ترکیبات تولید شده از خانواده الکل و محصولاتی مانند ژل ضدعفونی کننده دست استفاده می شود.

سوالی که در اینجا شاید برای خیلی ها تداعی شود این است که استفاده از صابون نیز می تواند آسیب به محیط زیست وارد کند؟

در جواب باید اینطور بیان کرد که از قدیم تا به امروزه یکی از رایج ترین و بهترین ضدعفونی کننده دست و صورت صابونها هستند که دارای انواع مختلف گیاهی یا سنتی و شیمیایی می باشند.

استفاده از این مواد پرکاربرد برای مصارف مسکونی خطر زا نیستند ولی اگر مقدار آن بسیار زیاد و به صورت تجمعی باشد امکان آسیب رسیدن به محیط زیست وجود دارد. هر چند که این مواد جزو کم ضرر ترین مواد شوینده به حساب می آیند ولی تاثیرات خود را به تدریج بر محیط خواهند گذاشت.

پیشنهاد می شود اگر در محیط عمومی یا خارج از منزل هستید بعد از هر بار مصرف جا صابونی را شسته و برای نفر بعد آماده نمایید تا آلودگی های محیط از اطراف بدنه آن از بین رفته باشد.

شست وشوی دست ها

بهترین ضد عفونی کننده دست طبیعی

یکی از بهترین ضدعفونی کننده دست از نوع طبیعی آن است که می توان گفت کاربردی چند منظوره دارد و برای شادابی پوست بسیار مفید است.

این نوع ترکیبات طبیعی با کمک الکل، ترکیبات گلیسیرین بیشتر ساخته شده و در بعضی موارد نیز از روغن های گیاهی و قسمت ژلاتینی گیاه آلوئه ورا کمک گرفته می شود.

به دلیل هزینه بیشتر برای ساخت این نوع مواد ضدعفونی، عموما آنها را هر چند مدت یکبار برای شادابی و سلامت پوست استفاده می کنند.

اگر بخواهیم بجای صابون شیمیایی موجود در بازار از ژل ضدعفونی کننده دست خانگی استفاده کنیم باید هزینه بیشتری را برای آن بپردازیم ولی خواص آن نیز از مواد شیمیایی بیشتر است.

نتیجه گیری

در پایان بد نیست یک جمع بندی مفید را در این رابطه داشته باشیم که هر ماده ضدعفونی کاربرد و ویژگی های مختص به خود را دارد. به عنوان مثال از الکل و ژل ضدعفونی کننده دست می توان در محیط هایی استفاده کرد که قصد انجام کار داریم و میخواهیم دست هایمان با سرعت زیادی خشک شود. این ترکیبات به راحتی در مجاورت با هوا واکنش نشان می دهند و در زمان کوتاهی از بین می رود و دست ها بدون استفاده از دستمال خشک می شوند.

این درحالی است که صابون می تواند یک پاک کننده ارزان قیمت تری به حساب بیاید ولی زمان خشک شدن و میزان از بین برندگی میکروب و ویروس ها به نسبت ترکیبات الکی تا حدودی کمتر است. لازم به ذکر است که بهتر است برای نگهداری بهتر از این لوازم شوینده از جا صابونی مناسب استفاده شود.

دیدگاه شما
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.