آموزش تغییر اندازه عکس

آموزش تغییر اندازه عکس

 

آموزش تغییر اندازه عکس

 

استفاده از هر یک از نرم افزار های موجود در بازار برای کم کردن ابعاد و اندازه تصاویر موجود در کامپیوتر برای همه امکان پذیر می باشد ولی نیاز به یکسری آموزش های اولیه می باشد. یکی از راحت ترین و کاربردی ترین نرم افزار های محبوب دنیا برای کوچک کردن ابعاد عکس یا تغییر اندازه تصاویر، نرم افزار فوتوشاپ است که دارای ورژن های مختلفی می باشد. در ادامه آموزش تغییر اندازه عکس با استفاده از نرم افزار فوتوشاپ را برایتان شرح داده ایم که با انجام چند نکته ساده به نتیجه دلخواهتان خواهید رسید.

برای شروع کار اگر تصویر از قبل آماده دارید بعد از بارگزاری تصویر مورد نظر ، وارد نوار بالا شوید و روی گزینه IMAGE > IMAGE SIZE کلیک کنید.

پنجره ای که برایتان نمایش داده می شود امکان کوچک کردن ابعاد عکس را با مقدار دلخواه برای شما فراهم می کند.

باکس های طراحی شده در قسمت width و height ( طول و عرض تصویر ) قابل تغییر بوده و هر عددی که بخواهید را می توانید در داخل آن ثبت کنید. روبروی باکس ها امکان تغییر اندازه تصاویر با واحد های مختلفی اعم از پیکسل، اینچ، سانتی متر، میلی متر و… وجود دارد که به همان نسبت می توان خروجی خود را دریافت نمود.

 

آموزش تغییر اندازه عکس به روش دوم

 

در این روش که محدودیت بیشتری نسبت به روش اول وجود دارد با رفتن به نوار بالای صفحه file > export > save for web قبل از ذخیره نمودن تصویر، در پنجره باز شده قسمت پایین کادر image size می توان طول و عرض تصویر نهایی را تغییر داد.

باید توجه داشته باشید تصاویری که در داخل سایت بارگزاری می کنید به صورت مربع در ابعاد استاندارد 600 × 600 پیکسل باشد و حجم آن نیز طبق آموزش کاهش حجم عکس باید به صورت بهینه در فروشگاه اینترنتی جمعه بازار قرار بگیرد.

نکته : سعی کنید قبل از شروع کار با نرم افزار ابعاد مورد نظر خود را در همان ابتدای کار ثبت کنید و بعد تصویر خود را در قالب آن قرار داده و خروجی خود را با مقدار مورد نظر بگیرید.

دیدگاه شما
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.