آموزش کاهش حجم عکس

آموزش کاهش حجم عکس

 

 

آموزش کاهش حجم عکس

 

برای کم کردن حجم تصویر و بارگزاری آن در فضاهای اینترنتی و وب سایت فروشگاه اینترنتی جمعه بازار نیاز به یک سری ابزار داریم که به کمک آنها می توان تصاویر را بهینه و سبک تر کرد. کاهش حجم تصویر زمانی اتفاق می افتاد که مقدار حجم یک عکس بیش از حد استاندارد زیاد باشد. به نکات مهمی که در متن زیر در رابطه با آموزش کاهش حجم عکس برایتان بیان شده است به خوبی توجه داشته باشید.

 

روش های کم کردن حجم تصویر

 

روش اول آنلاین : سریع ترین، راحت ترین و بی دغدغه ترین روش برای کاهش حجم تصویر استفاده از ابزار های طراحی شده به صورت آنلاین می باشد که بعضی از آنها نیاز به ثبت نام و ایجاد یک صفحه کاربری داشته و بعضی دیگر به صورت مستقیم شرایط را برای شما فراهم می آورند. این دسته از نرم افزار ها برای افراد غیر حرفه ای و کسانی که تسلط کافی به نرم افزار هایی مانند فوتوشاپ ندارند بسیار مناسب می باشد.

نرافزار هایی مانند optimizilla – squoosh – compress image online و سایر نرم افزار های آنلاین

برای کار با نرم افزار آنلاین optimizilla ابتدا وارد صفحه سایت مربوطه شده و در قسمت وسط صفحه در کادر آبی رنگ ( Drop Your Files Here ) تصویر خود را بارگزاری کنید.

در مرحله بعد صبر کنید تا نرم افزار عکس را به صورت کامل لود کند. بعد از اتمام این مرحله دو تصویر در کنار هم قرار می گیرند که یکی از آن ها حجم اولیه و دیگر تصویر و حجم بهینه شده را برای شما نمایش می دهد.

توجه کنید مقدار بهینه شده در تصویر که خود سیستم به صورت اتوماتیک حجم آن را کم کرده و به شما نمایش می دهد حالتی استاندارد دارد و در صورت زیاد یا کاهش حجم تصویر به صورت دستی می توانید روی علامت + یا – کلیک کنید و یا با استفاده از نشان گرد موس، دکمه روی نوار quality را به سمت بالا یا پایین حرکت دهید.

بعد از تنظیم حجم مورد نیاز بر روی دکمه apply کلیک کرده و در آخر برای دریافت نهایی عکس روی گزینه download کلیک و محل مورد نظر برای ذخیر را انتخاب نمایید.

به همین سرعت و راحتی می توانید تصاویر خود را با مقدار حجم کم و کیفیت مناسب بارگزاری نمایید.

 

آموزش کاهش حجم عکس با روش دوم

 

نرم افزار فوتوشاپ : آموزش کاهش حجم عکس در این روش بیشتر برای افرادی توصیه می شود که کار با این نرم افزار را دوست دارند.

برای شروع تصویر مورد نظر خود را در داخل نرم افزار قرار داده و در قسمت نوار بالا رو گزینه file > export > save for web را انتخاب کنید.

در مرحله بعد یک صفحه برای شما باز می شود که در جلوی گزینه preset می توانید خروجی های مختلف را انتخاب کرده و در گزینه پایین تر پشت quality مقدار کیفیت خروجی به صورت مدیوم و … را به صورت دستی تنظیم می توانید انتخاب نمایید.

در آخر با کلیک بر روی گزینه SAVE محل ذخیر فایل مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

لازم به ذکر است که تصاویر با ابعاد و پیکسل کوچک تر حجم کمتری را به خود اشغال می کنند. برای اطلاعات بیشتر می توانید به قسمت آموزش تغییر اندازه عکس مراجعه کنید.

دیدگاه شما
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.