راهکارهای لاغر شدن

لاغری

راهکارهای لاغر شدن

دوست دارید لاغر بشوید؟ از چاقی زیاد و اضافه وزن اذیت می شوید؟ هنگام راه رفتن زود خسته می شوید؟ و یا اینکه لباس‌هایتان هر روز برایتان تنگ تر می شوند؟ کافی است مقاله زیر را مطالعه کنید به همین راحتی به وزن ایده آل و تناسب اندام مناسب خودتان می رسید. لاغری و راهکارهای لاغری باید دقیق و با برنامه باید انجام شود. فقط یادتان باشد تمام موارد را با دقت تا آخر بخوانید و آن را به صورت مداوم انجام بدهید، پس با ما همراه باشید.

در زندگی های امروزی متاسفانه افراد زیادی در دنیا هستند که روز به روز به سمت چاقی پیش می‌روند.

یکی از مواردی که باعث می‌شود افراد تناسب اندام شان به هم بخورد و چاق شوند عدم تحرک و یکجا نشینی است.

افزایش چاقی در جامعه

به دلیل صنعتی شدن جوامع انسان نیز فعالیت جسمی کمتری پیدا کرده است. انسان ها عادت کرده اند پشت میز بنشینند و دیگر مانند گذشته تحرک زیاد را دوست ندارند.

یکی از ساده ترین عامل ها برای چاق شدن افراد همین موردی است که به آن اشاره شد.

اگر نگاهی به دور و بر خودمان بیندازیم انواع و اقسام مختلفی از مغازه‌های اغذیه فروشی و مغازه‌های فست فود در هر منطقه را به تعداد زیاد مشاهده می کنیم.

این یعنی ما انسان ها برای غذا درست کردن یا خوردن غذای سالم دیگر کمتر وقت می‌گذاریم، پس باید بدانیم که نتیجه این روش غلط زندگی چاق شدن زودرس را به دنبال دارد.

موارد دیگری در رابطه با چاق شدن وجود دارد که به دلیل طولانی شدن مقاله به آن اشاره نخواهیم کرد.

قصد داریم در این مقاله راهکارهایی برای افراد چاق ارائه بدهیم تا به وزن و اندام مناسب خود برسند.

حال با توضیحات داده شده در قسمت‌های بالا باید به دنبال راهکارهایی برای از بین بردن این همه چربی اضافه در بدن خودمان باشیم.

پس بیایید با هم راهکارهای زیر را مطالعه کنیم:

اراده لاغری ندارم

داشتن یک اراده خوب برای لاغری یکی از راهکارهای لاغری است. برای لاغر شدن چندین سوال در ذهن افراد ایجاد می شود. اولین موضوعی که خیلی ها با آن سر و کله می زنند این است که نمی توانم لاغر شوم یا اراده لاغر شدن را ندارم.

داشتن اعتماد به نفس مهم‌ترین مورد در امر لاغری است آن را جدی بگیرید.

برای شروع هر فعالیتی باید حتما اعتماد به نفس داشته باشید وگرنه در آن شکست خواهید خورد.

قدرت آدمی به قدری زیاد است که اگر اراده برای لاغر شدن و کاهش وزن خود کند مطمئناً به آن می رسد. پس شما هم با قدرت و اعتماد به نفس، با کلی انرژی مثبت اراده کنید و بخواهید که لاغر شوید، شک نکنید شما موفق می‌شوید.

چگونه لاغر شویم؟

راه های مختلفی برای لاغر شدن وجود دارد که می‌توان به ورزش کردن، استفاده از گن های لاغری، استفاده از سایر ابزار های لاغری، گیاهخواری و… که به آن انواع آن اشاره خواهیم کرد.

گیاه خواری و لاغری

انسان ها به دلایل مختلفی از گیاهخواری استفاده می‌کنند. یکی از این دلایل کم کردن وزن بدن و لاغر شدن می‌باشد.

رژیم های گیاهخواری مناسب و سرشار از مواد مغذی، می‌تواند به کاهش کلسترول و قند خون کمک کند. در واقع احتمال بروز بسیاری از بیماری ها را کاهش می دهد.

در یک تحقیق مطالعاتی بین تعدادی از نفرات، طی ۱۸ هفته به این نتیجه رسیدند که افراد در پایان تحقیقات وزنشان 4.2 کیلوگرم کاهش پیدا کرده بود.

این به معنای تاثیر مستقیم و تدریجی با مدت زمان کم رژیم گیاهخواری است.

رژیم غذایی معمولاً از میوه جات، سبزیجات، غلات کامل، حبوبات و… استفاده می کنند.

این نوع از مواد غذایی سرشار از فیبر هستند. فیبر موجود در آن به افراد کمک می‌کند تا کمتر گرسنه بشوند و احساس سیری داشته باشند. اگر روزانه ۱۴ گرم فیبرهر فرد استفاده کند، باعث کاهش ۱۰ درصدی کالری دریافتی در بدنتان می شود.

این یعنی در طی بازه حدود چهار ماه کاهش وزن حدود ۱.۹ کیلوگرم را خواهید داشت.

البته یادتان باشد که گیاهخواری در طول کل عمر زیاد خوب نمی باشد و می تواند معایبی را در پی داشته باشد.

پس سعی داشته باشید اگر قصد استفاده از رژیم غذایی گیاهخواری را دارید با یک پزشک متخصص تغذیه مشورت کنید تا با یک برنامه دقیق و منظم لاغر شوید.

پس می توان گفت گیاهخواری یکی از راهکارهای مفید برای لاغری و کاهش وزن می باشد.

گیاهخواری

ورزش و لاغری

آیا فعالیت های مختلف ورزشی می‌تواند در لاغری تاثیر داشته باشد؟ روش های لاغری با استفاده از ورزش نیز وجود دارد.در این قسمت راه های لاغر شدن توسط چند ورزش خوب و مفید را برایتان شرح خواهیم داد.

طناب زدن

طناب زدن یکی از بهترین روش ها جهت لاغری می باشد. هر ساعت طناب زدن معادل ۱۰۷۴ کالری می باشد که بدن می سوزاند.

جالب است بدانید 10 دقیقه طناب زدن معادل 1610 متر دویدن در مدت زمان 9 دقیقه است.

این نوع ورزش سرعت کالری سوزی در بدن را افزایش می دهد و باعث لاغری میشود.

شنا

ورزش محبوب همه در فصل تابستان و در تمام فصول سال میباشد. این نوع ورزش فعالیت زیادی ندارد اما در هر ساعت شنا کردن چیزی حدود ۸۹۲ کالری خواهید سوزاند.

شنا به ظاهر جزء ورزش هایی کم تحرکی است که در آن عرق نمی ریزید ولی تاثیر آن در لاغری تقریبا خوب می باشد.

استخر به تنهایی میتواند یکی از راهکارهای لاغری به حساب بیاید. کافی است هر چند روز یکبار به استخر بروید و شروع به شنا کردن در آن بکنید بعد از مدتی تاثیر چشمگیر آن را متوجه خواهید شد.

چند ورزش دیگر

آهسته دویدن

تمرین دویدن به طور کلی برای سلامتی انسان مفید می باشد. آن چیزی که مهم است تمرین اصولی در دویدن می باشد. ورزش کردن خود میتواند از راهکارهای لاغری موثر به حساب بیاید، پس آن را جدی بگیرید.

یعنی دویدن آهسته و یکنواخت تاثیر خوبی در کاهش وزن دارد. به عنوان مثال طبق بررسی‌های انجام شده در هر ساعت دویدن ۵۵۵ کالری بدن شما می سوزاند.

یادتان باشد حتما از کفش مناسب برای دویدن استفاده کنید. چند نکته در دویدن وجود دارد که شما اگر روزانه چند کیلومتر را بدوید سوخت و ساز بدنتان سرعت پیدا می‌کند، این به معنای سوزاندن کالری بیشتر و از بین رفتن چربی های بیشتر بدن می باشد.

همچنین سطح فیتنس تان بالا می‌رود و استقامت تان را افزایش می‌دهد.

دویدن طولانی در حد چند کیلومتر در روز به طور ناخواسته همان طور که گفته شد چربی های بدن را آب می کند و در روند لاغر شدن به شما کمک ویژه‌ای می‌کند.

ولی نکته‌ای که وجود دارد این است که سرعت دویدن باید مطابق با مسافت، طبق پیشرفت سطح فیتنس بدنتان باشد و به یک مقدار افزایش یابد.

علت انجام این امر فشاری است که به زانوها وارد می شود. سعی کنید همیشه یکنواخت و با یک روند فعالیت تان را انجام بدهید.

ورزش و لاغری

دوچرخه سواری

دوچرخه سواری می تواند تاثیر خوبی در لاغر شدن افراد بگذارد.

تنها کافی است یک ساعت در روز دوچرخه سواری کنید، بدن شما مقدار ۵۰۸ کالری می سوزاند.

این ورزش جزء ورزشهای هوازی مفید برای قلب می باشد و باعث می شود سیستم تنفسی منظم‌تر فعالیت کند.

استفاده از این وسیله ورزشی به شما کمک می کند تا اگر هر روز از آن استفاده کنید با دوستانتان یک حس رقابتی ایجاد کند. در نتیجه چند مدت بعد دیگر متوجه نخواهید شد که در حال ورزش کردن به صورت کاملا عادی و روزمره شده اید لذا باعث می‌شود مقدار زیادتری کالری بسوزانید و چند کیلوگرم از وزن تان کم شود.

یکی از راهکارهای لاغری میتوان به استفاده از دوچرخه به صورت روزانه اشاره کرد.

بدنسازی

از معروفترین و پرطرفدارترین ورزش هایی که زنان و مردان را به خود جذب کرده است. این ورزش به راحتی تاثیر خیلی زیادی بر کاهش وزن و لاغر شدن افراد می گذارد.تمرینات بدنسازی به مدت یک ساعت در روز می‌تواند ۴۵۵ کالری از بدن شما را بسوزاند. شما در بدنسازی، هم به تناسب اندام خوب خواهد رسید و هم از عضلات قوی تری بهره مند خواهید شد.

گن های لاغری و تاثیرات آن

افراد چاق به‌خصوص خانم‌ها از وجود چربی اضافی در اطراف شکمشان کاملا رنج می‌برند، علی الخصوص هنگامی که بخواهند به یک میهمانی بروند. در واقع در چنین شرایطی حاضر هستند هر کاری بکنند تا اندامشان جمع و جور دیده شود.

سریع ترین و راحت ترین موردی که به ذهن آنها می رسد استفاده از گن های لاغری می باشد که امروزه تنوع مختلفی از جمله گن لاغری ساعت شنی و… نیز وجود دارد.

در واقع با استفاده از گن ها با یک تیر دو نشان را هدف می زنند. هم اندامشان را به ظاهر زیبا و متناسب نشان می‌دهند و هم کمک در روند لاغری شان می کنند.

گن لاغری ساعت شنی

گن چیست؟

چه تاثیری در لاغری افراد دارد؟ آیا پوشیدن گن های لاغری جزء راهکارهای لاغری به حساب می آید؟

چند سالی است که این نوع وسایل طبی مربوط به حوزه پزشکی به بازار عرضه شده است و مردم از آن استفاده می‌کنند.

بعضی از گن ها برای بعد از جراحی جهت ترمیم زخم محل عمل استفاده می‌شوند. گن ها از پارچه هایی با جنس اسپاندکس یا لیکرا عموماً درست می شوند.

این نوع پارچه ها حالت کش دارند و هنگامی که آن را می‌پوشید، قسمت کشی آن به ناحیه پوشیده شده فشار وارد می‌کند و اگر در آن قسمت چربی یا ظاهری بد شکل داشته باشید آن را تا حدی بهتر نشان می‌دهد.

چند سالی می‌شود عده‌ای از تولیدکنندگان گن ها مدعی بر این هستند که محصولاتی تولید کرده اند که باعث لاغری افراد می‌شود.

این نوع گن ها به دلیل تعرق زیادی که برای افراد ایجاد می‌کند باعث می‌شود آب بدن به سرعت کم شود و به طور موقت وزن بدن کاهش یابد.

ولی نکته‌ای که جالب است این می باشد که به محض کاهش آب بدن، فرآیند تشنگی باعث می‌شود سطح آب بدن دوباره به حالت قبل برگردد و وزن به شرایط قبلی برسد.

گن ها در کشور ما مورد تایید وزارت بهداشت نمی باشند. گن های لاغری فقط در یک صورت مورد تایید متخصصان می باشند، آن هم استفاده آن برای ورزشکاران می باشد که کمک به بهبود ظاهر ورزشکار و گردش خون بهتر می کند.

عوارض گن های لاغری

گن های لاغری به دلیل کش سان بودن جنس پارچه ی آن باعث گرفتگی مویرگ ها و خارش و قرمزی پوست می شود.

گاهی ممکن است حساسیت های شدید از جمله خارش و ضایعات اگزمایی برای مصرف کنندگان ایجاد کند.

پس می توان اینطور نتیجه‌ گیری کرد که اگر قصد دارید از گن‌های لاغری استفاده کنید باید حتما همراه با آن ورزش و بدنسازی انجام بدهید و تاثیر خود را بر روی تناسب اندام شما بگذارد.

چه چیزهایی برای لاغر شدن بخوریم؟

خوردن مواد غذایی از مهمترین رکن در لاغر شدن افراد می باشد. برای لاغر شدن به وسیله خوراکی ها کار سختی نیست فقط باید اصول آن را رعایت کنید. به چند مورد زیر به دقت توجه کنید:

  • قبل از غذا خوردن یک لیوان حداقل آب، در شکم شما فضایی را اشغال می کند و از خوردن غذای زیاد جلوگیری می کند.
  • صبحانه را هر روز بخورید، صبحانه خوردن در هر روز بسیار مهم می باشد. نخوردن صبحانه در روز می‌تواند به چاق شدن شما حدود ۳۵ تا ۵۰ درصد کمک کند.
  • از خوردن غذاهای بسته بندی شده خودداری کنید. غذاهای بسته بندی شده باعث افزایش سرعت سریع قند خون شما شده و قدرت شما را برای ورزش و دویدن بهتر تا حد قابل توجهی کم می کند.
  • به سالادتان سرکه بزنید. سرکه سیب یکی از مفیدترین مواد غذایی جهت لاغر شدن می باشد، پس به جای استفاده از سس های خوراکی مختلف از سرکه سیب در سالاد استفاده کنید تا راحت تر لاغر شوید .
  • کم کردن مقدار شام: سعی کنید مقدار شامتان را بسیار کم کنید و یا آن را حذف کنید و به جای گوشت قرمز از سبزیجات استفاده کنید.
  • بیشتر پروتئین بخورید: که حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد از کالری موجود بدن در پروتئین، در هر دوره هضم و گوارش سوخته می‌شود این در حالی است که این مقدار برای کربوهیدرات ها به ۶ الی ۸ درصد می‌رسد.
  • گیاهخوار شدن را فراموش نکنید.
  • خوردن قهوه را فراموش نکنید.

همه موارد بیان شده از راهکارهای لاغری هستند . امیدواریم از خواندن این مطلب کمال استفاده را برده باشید.

دیدگاه شما
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.