اسرار فروشندگان موفق

اسرار فروشندگان موفق

ویژگی مهم فروشندگان موفق در جمعه بازار

 

اسرار فروشندگان موفق

 

فروش خوب کار زیاد پیچیده‌ای نیست، فقط باید قوانینش را بدانیم و عمل کنیم. اگه قراره اسرار فروشندگان موفق را بدانید تا پایان مقاله همراه ما باشید.

شاید شما هم بارها با مطالب، مقالات یا کلاس‌های آموزشی متنوعی برخورد کرده باشید که آنچنان فروش را پیچیده و فرموله می‌کنند که باید ساعت‌ها، وقت صرف حفظ کردن و یاد گرفتن فرمول‌ها کنید.

اما در واقعیت یک فروشنده‌ی موفق هرگز از فرمول و جادو برای کسب‌وکار خود استفاده نمی‌کند، بلکه فروشنده‌ی موفق از قوانین به خوبی و اصولی پیروی می‌کند.

 

  • بدانید که قوانین فروش نه پیچیده است و نه حفظ کردنی، فقط باید این قوانین را شناخت، درک کرد و به آن عمل کرد.

 

وقتی از ویژگی مهم فروشندگان موفق در جمعه بازار صحبت می کنیم، منظورمان چه چیزی است؟

 

در این مقاله، اسرار فروشندگان موفق را برایتان معرفی می‌کنیم. با رعایت این نکات شما هم می‌توانید یکی از فروشندگان موفق شوید و از مزایایی مانند شرکت در شگفت‌انگیزهای بیشتر، شرکت در جشنواره‌های خاص و استفاده از بنر و شورتکات‌های جمعه بازار بهره ببرید.

 

  • فقط کافی‌ست کمی زمان بگذارید و این ۹ راه‌کار را مطالعه کنید و جزوی از ویژگی مهم فروشندگان موفق شوید.

 

1. ارائه‌ی قیمت رقابتی در مقایسه با بازار آفلاین و سایر فروشگاه‌های آنلاین

 

بهتر است بدانید که مشتری، فقط به این دلیل که شما فروشنده‌ی خوبی هستید از شما خرید نمی‌کند. مشتری کالایی را خریداری می‌کند که باور دارد آن محصول برایش حاوی سود و منفعت است. اگر مشتری با خرید محصول خوشحال نباشد یا نمونه‌ی همان کالا را در فروشگاهی دیگر، با قیمتی ارزان‌تر پیدا کند، هرگز شما درآمدی نخواهید داشت. شما باید نشان دهید که قیمت رقابتی و کیفیت محصولاتتان با فروشگاه‌های دیگر متفاوت است. این روش جزوی از اسرار فروشندگان موفق است.

 

2. ارائه‌ی کالای باکیفیت و اصل (اورجینال) با گارانتی معتبر

 

در‌صورتی‌که از اصل بودن کالایتان اطمینان ندارید به‌هیچ عنوان کالا را برای فروش در سایت جمعه بازار قرار ندهید.

جمعه بازار از زمان تاسیس تا کنون، اصالت همه‌ی کالاهایش را تضمین و همه‌ی آن‌ها را با گارانتی اصلی و معتبر عرضه می‌کند. فروشندگان جمعه بازار هم متعهد هستند که هیچ‌گونه کالای قاچاق و غیر اصل را در فروشگاه اینترنتی جمعه بازار عرضه نکنند.

زمانی که مشتری محصولی را خریداری کند و پس از دریافت محصول متوجه بی‌کیفیت یا غیر اصل بودن کالا شود علاوه بر اینکه محصول را مرجوع خواهد کرد، اعتمادش را نسبت به برند شما و جمعه بازار از دست می‌دهد.

 

3. تولید محتوای مناسب

 

یکی دیگر از اسرار فروشندگان موفق محصولات خودشان را به صورت صحیح ارائه می دهند. همیشه در درج کالاهایتان دقت کنید. محتوای محصول به مشتری کمک خواهد کرد که خیلی سریع و راحت راجع به خرید محصول شما تصمیم‌گیری کند. در فروشگاه اینترنتی که فروشنده حضور فیزیکی ندارد، محتوای محصول، اصلی‌ترین نقش در فروش کالا را ایفا می‌کند. مشتری با دیدن عکس‌های باکیفیت‌ از زوایای مختلف کالا و مطالعه‌ی مشخصات فنی آن، اطلاعات کامل و جامعی راجع به آن محصول به دست می‌آورد و با مقایسه‌ی سریع محصول شما با محصول مورد نظرش خرید خود را انجام می‌دهد.

 

4. تحویل به‌موقع کالا

 

فروشندگان موفق حتما مدیریت زمان را بلد هستند. پیدا کردن کوتاه‌ترین و سریع‌ترین مسیر برای رساندن سفارشات مشتریان یکی از مواردی است که نیاز به مدیریت دقیق دارد. در این مواقع بهتر است خودتان را جای مشتری بگذارید، برای شرکت در یک مهمانی از چند روز قبل برنامه‌ریزی کرده‌اید، هدیه‌ای را انتخاب و خریداری نموده‌اید. حالا فقط چند ساعت تا شروع مهمانی فرصت دارید و خرید شما به‌دلیل تاخیر فروشنده در ارسال کالا به دست شما نخواهد رسید. احتمالا به شدت ناراحت شده و حتی ممکن است سفارشتان را کنسل کنید اما این بهترین قسمت داستان است. اگر دفعه‌ی بعد به سایت جمعه بازار مراجعه کنید، با دیدن دوباره‌ی نام همان فروشنده حتما صفحه‌ی محصول را ترک خواهید کرد.

 

5. بررسی موجودی انبار و جلوگیری از ناموجود شدن محصولات

 

گاهی ممکن است سفارش مشتری را با تاخیر ارسال کنید و این کاملا بستگی به انتخاب مشتری دارد که این تاخیر را بپذیرد یا سفارش را کنسل کند. اما بدترین حالت این است که شما کالایی را موجود کرده و پس از سفارش مشتری متوجه شوید که موجودی محصول مورد نظر “صفر” است و امکان تامین این محصول وجود ندارد.

مجددا خودتان را جای مشتری بگذارید، مشتری زمان زیادی صرف کرده تا خریدش را از سایت جمعه بازار انجام دهد. اگر خودتان مشتری این فروشنده باشید آیا برای بار دوم به این فروشگاه مراجعه می‌کنید؟

سعس کنید همیشه موجودی انبار خود را با موجودی پنل خود چک نمایید که دچار مشکل نشوید.

 

6. کاهش تعداد مرجوعی و کنسلی سفارش

 

این یکی از مهم‌ترین قوانین است. هدف از این همه تلاش، مراقبت و حفاظت از مشتری است. ارائه‌ی بهترین سرویس به مشتری منجر به خرید مجدد او خواهد شد.

چگونه میزان کنسلی و مرجوعی سفارشات را کاهش دهیم؟

  • محصول را در زمان تعیین شده و با بسته‌بندی مناسب ارسال کنید.
  • همان کالایی را که در سایت موجود کرده‌اید برای مشتری ارسال کنید.
  • از ارسال کالای معیوب و آسیب دیده برای مشتری خودداری کنید.
  • یک مشتری راضی، خرید از شما را به تعداد قابل‌توجهی به مشتریان احتمالی دیگر توصیه می‌کند.تا از برند شما خرید کنند.

 

7. افزایش تنوع محصولات موجود در سایت جمعه بازار

 

فروشگاه اینترنتی جمعه بازار، فروشگاهی بزرگ به وسعت ایران است و مشتریانش از هر نقطه از کشور با سلایق و نیازهای متفاوت به این فروشگاه مراجعه می‌کنند. بنابراین هرچه تنوع کالاهای شما در گروه‌های مختلف کالایی بیشتر باشد، شانس فروش شما هم بالاتر است.

 

8. رعایت اصول و قوانین آموزش داده شده از جانب جمعه بازار

 

جمعه بازار مانند هر شرکت و سازمان دیگری برای ارائه‌ی سرویس و خدمات به مشتریانش قوانینی دارد. از درج کالا گرفته تا ارسال سفارشات و خدمات پس از فروش، همه دارای قوانینی هستند که با رعایت آن‌ها می‌توان تجربه‌ای خوب را برای مشتریان رقم زد. همه‌ی آنچه که باید به‌عنوان فروشنده‌ی جمعه بازار بدانید را در دانشکده فروشندگان جمعه بازار مطالعه نمایید.

 

9. پاسخگویی به درخواست‌های ارسالی از سمت همکاران جمعه بازار

 

جمعه بازار و فروشندگانش در کنار هم کار می‌کنند، همان‌طورکه گاهی شما با دانشکده فروشندگان در تماس هستید ممکن است همکاران ما هم نیاز به برقراری ارتباط با شما داشته باشند.

 

 

10.ارائه اطلاعات محصول

 

هر چقدر محصول شما اطلاعات دقیق تری داشته باشد، مشتری راحت تر تصمیم به خرید کالا می گیرد. اطلاعات محصول (ویژگی محصول) خود را تا جای ممکن به صورت دقیق و شفاف بنویسید.

دیدگاه شما
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.