راه های مقابله با کرونا

راه های مقابله با کرونا

کرونا یا کووید 19 ویروسی که امروزه تمام دنیا را درگیر خود کرده است . این ویروس توانسته در طی چندین ماه از شیوع خود جان افراد بسیار زیادی را بگیرد و تعداد چندین هزار نفر را مبتلا نماید. همانطور که می دانیم شیوع این ویروس از کشور چین آغاز شد و بعد در ایران و سایر کشورها پخش گردید. قدرت اپیدمی آن به گونه ای زیاد است که می تواند در هر دقیقه تعداد زیادی را به خود مبتلا کند، اما راه های مقابله با کرونا نیز وجود دارد.

برای مقابله با کرونا راه حل های بسیاری پیشنهاد شده است. اما آن چیزی که به صورت اصولی به عنوان یک پروتکل دستوری در کل دنیا جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا صادر شده است، قطع کردن زنجیره تکثیر ویروس می باشد.

راه های مقابله با کرونا

این ویروس بدلیل ایجاد فضای قرنطینه در منازل و بازار باعث شده تا بعضی از کسب و کارها آسیب ببینند و بعضی دیگر از آنها مانند فروشگاه اینترنتی رونق زیاد تری داشته باشند.

در واقع در چنین شرایطی که رفتن به بیرون می تواند خطر ساز باشد و سلامتی انسان را تهدید نماید بهتر است برای خرید لوازم مورد نیاز منزل، خرید اینترنتی انجام داد تا امکان ابتلا به این ویروس را به حداقل ممکن رساند.

به عنوان مثال اگر قصد دارید در منزل خود پخت یک غذای جدید را تجربه کنید و نیاز به ابزار آشپزی مناسب دارید تنها با چند دقیقه وقت گذاشتن در فروشگاه ها، وسیله مورد نظر را با قیمت مناسب می توانید سفارش بدهید و در کوتاه ترین زمان، تحویل بگیرید.

راه کارهای مقابله با کرونا

یکی از اثربخش ترین کارها جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا در اقدامات اولیه، شستن دست ها به صورت کاملا اصولی در مدت 20 ثانیه با مایع دستشویی است. همچنین بهتر است از آب گرم برای شستن دست ها استفاده شود.

کووید 19

برای خروج از منزل حتما از ماسک استریل و دستکش استفاده شود تا راه های انتقال ویروس کووید 19 از افراد و محیط به شما بسته شود.

در صورت دسترسی نداشتن به آب و مایع دستشویی، استفاده از مواد ضد عفونی کننده مانند الکل یا ژل های ضد عفونی کننده باید مدام انجام شود.

دست ها را نباید تحت هیچ شرایطی به صورت و چشم ها زد زیرا به راحتی از طریق چشم، افراد می توانند بیمار شوند.

مقابله با کرونا با خرید اینترنتی

بهتر است بعضی از فعالیت های خود را به فضای مجازی موکول کنید تا در امان بمانید. به عنوان مثال اگر قصد جابجایی پول را دارید بهتر است از اینترنت بانک استفاده کنید ولی اگر چنین شرایطی برایتان امکان پذیر نبود حتما فاصله حداقل یک متری را با نفر جلویی خود در بانک رعایت کنید و در هنگام کار کردن با خود پرداز ها یا دستگاه های کارت خوان از دستکش استفاده کنید. در صورت عدم دستکش از یک دستمال کاغذی یا نایلون تمیز برای فشردن دکمه ها و قرار دادن کارت در دستگاه استفاده کنید.

فروشگاه اینترنتی

همانطور که در بالا هم به آن اشاره شد، خرید اینترنتی و استفاده از فروشگاه اینترنتی می تواند بسیاری از مشکلات را حل نماید و دیگر نیاز نیست شما از منزل بیرون بروید و استرس مبتلا شدن به ویروس کووید 19 را داشته باشید.

اگر شغلی دارید که باید حتما به محل کار خود مراجعه کنید مانند کارمندان بانک، فروشگاه های زنجیره ای و… برای پیشگیری از ابتلا به کرونا باید هر روز و هر چند ساعت یک بار میز کار خود و وسایل که در دسترس افراد زیاد بوده است را ضدعفونی کنید و از ماسک و دستکش حتماً استفاده کنید.

اهمیت بهداشت آب و غذا

اگر در جاهای پر تردد و عمومی رفت و آمد دارید، برای مقابله با کرونا حتما باید آب به مقدار کافی بنوشید تا گلوی شما خشک نشود زیرا ویروس به راحتی می تواند در محیط خشک دهان قرار بگیرد و وارد سیستم تنفسی شما نیز بشود.

اگر احساس کردید علایمی شبیه به کووید 19 دارید، از خوردن داروهای سرخود جداً خود داری کنید و خود را به نزدیک ترین بیمارستان معرفی کنید تا با آزمایشی که از شما گرفته می شود مشخص شود که شما آلوده شده اید یا خیر.

در صورتی که برای خرید نان به بیرون از خانه می روید حتما نان ها را در داخل پلاستیک قرار بدهید و در هنگام ورود به منزل نان ها را درآورده و نایلون را دور بیندازید و پس از گرم کردن نان با حرارت شعله های اجاق گاز یا فر و مایکروویو ، استفاده نمایید.

مواد خوراکی خریداری شده قبل از مصرف حتما باید شسته و ضدعفونی شوند زیرا امکان آلوده شدن توسط افراد و محیط خارجی وجود دارد.

کادر درمانی کرونا

اقدامات ساده اما مؤثر

رستوران هایی که غذا به صورت بیرون بر دارند باید ابزار آشپزی خود ار به طور کامل ضدعفونی و تمیز کنند و از لباس و تجهیزات استریل شده استفاده نمایند.

بهتر است با استفاده از محلول های ضد عفونی هر شب درب ورودی منزل و محل هایی که در رفت و آمد و تماس دست با آنها است ضدعفونی شوند.

کووید 19 یک بیماری کاملا ساده ولی در عین حال بسیار خطرناک می باشد که با رعایت کردن یک سری کار های جزئی می توانید از ابتلا به آن در امان بمانید.

در این روز ها پزشکان، پرستاران، نیرو های مسلح، جهادگران و… برای مقابله با کرونا زحمت های فراوانی کشیده اند که از همه عزیزان کمال تشکر و قدر دانی را می نماییم.

دیدگاه شما
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.