ابزار آلات کاربردی نسل جدید

ابزار آلات

ابزار آلات کاربردی نسل جدید

امروزه برای رفع بسیاری از مشکلات در حوزه های فنی و مهندسی و… از ابزار آلات مختلف ساده و پیچیده استفاده می‌ شود.

ابزارها بر اساس تخصص‌های خاص تولید شده‌اند و تعداد کمی از آنها هستند که به صورت عمومی برای تمامی افراد مردم دنیا ساخته و تولید می شوند.

ابزار آلات کاربردی امروزه جایگاه ویژه ای در بین مردم دنیا پیدا کرده اند.

شاید همیشه سوالی که در ذهن شما تداعی می شده این بوده است که ابزار ها چند دسته هستند یا تاریخچه ابزارآلات از چه زمانی به وجود آمد.

در این مقاله به راحتی اطلاعاتی را به دست می آورید که شاید برای اولین بار آنها را می خوانید، همچنین قصد داریم چند نمونه از ابزار حالت خودرو و منازل را در این مطلب برایتان شرح دهیم تا با چند مورد از جدیدترین و جالب ترین ابزارهای ساخته شده موجود در بازار آشنا شوید.

ابزار چیست

ابزار را می‌توان چنین معرفی کرد که هر شیء فیزیکی برای دستیابی به یک هدف ساخته شده و خود آنان شی در هنگام استفاده، مصرف یا از آن کم و کاسته نشود، به آن ابزار می گویند.

در واقع می‌شود گفت انسان ها به کمک ابزارها توانستند دنیای اطراف خودشان را تغییر بدهند و محصولات جدید و پیشرفته طراحی و تولید کنند.

نکته جالب این است که اگر نگاهی به حیات وحش اطراف خود کنیم درمی‌یابیم که بعضی از حیوانات هم به کمک اشیا و ابزار برای پیش بردن هدف های خود که بسیار ابتدایی است استفاده می‌کنند.

به عنوان مثال اگر نگاهی به سگ های آبی بیاندازیم با استفاده از دندان های تیز و محکمشان از آن به عنوان ابزاری جهت اره وبریدن شاخه و تنه درختان استفاده می کنند.

با استفاده از همین ابزار های کاربردی ساده که دندان هایشان است در مسیر رودخانه ها سدهایی درست می کنند و از آبگیر ایجاد شده پشت سد برای ادامه زندگی خود استفاده می کنند.

پس می توان نتیجه گرفت که تمامی موجودات کره زمین برای رسیدن به اهداف و کارهای روزمره خود از ابزارهای پیچیده، ساده و ابتدایی استفاده می‌کند .

استفاده بشر از ابزارآلات از گذشته تا به امروز

بشر امروزی توانسته با ساخت ابزار آلات بر بسیاری از بلایای طبیعی غلبه کند و دیگر نیازی به نقل مکان زندگی خود نداشته باشد.

اگر بر روی آثار باستانی در گذشته مطالعات میدانی و کتابخانه‌ای (تئوری) داشته باشید قطعا اثراتی از نقش ابزار آلات و استفاده از آن در زندگی انسان های نخستین تا به امروز مشاهده می‌شود.

همچنین نقش ابزار آلات را هر چند هم که ابتدایی باشند کاملا مشاهده می‌شود.

در واقع می‌توان این طور بیان کرد که زمان تغییر انسان کشاورز به انسان صنعتگر عاملی شد تا استفاده از ابزار آلات، طراحی و ساخت آن به طور کامل در زندگی بشر معنا پیدا کند.

همانطور که گفته شد ابزارها به صورت تخصصی ساخته شدند و تعداد کمی از این ابزارها مانند آچارهای دو سو، چهارسو، فازمتر، چکش و… که جزء ابزارهای کاربردی روزمره می باشد در دسترس همگان قرار گرفته است.

کاربرد ابزار ها نسبت به هم کاملا متفاوت می‌باشد، بعضی از آنها در صنعت ساختمان، بعضی دیگر در صنعت پزشکی و سایر صنایع استفاده می گردند.

بهتر است برای خرید ابزار کاربردی در منزل از یک پکیج آماده که سایر ابزار و آچارهای کاربردی را دارد تهیه شود.

به عنوان مثال یک جعبه که داخل آن انواع آچارهای مختلف به همراه چکش، فازمتر، چسب و چند نوع پیچ گوشتی وجود داشته باشد مورد نیاز هر خانه می باشد.

چندین آچار در یک آچار

بعضی از ابزارها یا آچارها هستند که با خرید یک عدد از آن می‌توان چندین نوع پیچ را باز یا بسته کرد.

از جمله این آچارها یا ابزارهای کاربردی می توان به آچارهمه کاره جیالانگ اشاره کرد.

این آچار توانایی باز کردن پیچ گوشتی های دو سو، چهارسو، ستاره ای ، آلن و بوکس را دارد.

به همین دلیل این نوع آچارها را جزء ابزارهای کاربردی می توان نام برد.

آچار همه کاره جیالانگ مدل JL-1009

آچارهای کاربردی در واقع تلفیق و یا ترکیبی از چندین آچار در یک آچار می باشد که با مهندسی دقیق و طراحی مناسب ساخته و تولید شده اند.

البته ناگفته نماند که با روی کار آمدن ابزار های کاربردی در بازار دلیلی بر حذف آچار های تک کاره موجود نمی باشد.

یکی دیگر از ابزارهای کاربردی آچار بوکس سوزنی همه کاره کولمان می باشد.

آچار سوزنی همه کاره توانایی باز و بسته کردن انواع پیچ ها را از جمله چهارگوش، شش گوش، آلنی، قلاب شکل و … را دارد.

آچار بکس همه کاره

سایر ابزار کاربردی

تا به حال شده برای باز کردن یک لوله آب یا یک مهره بزرگ و یا باز و بسته کردن شیر آب آشپزخانه حمام و دستشویی و … از چند آچارمانند آچارفرانسه، انبر قفلی، آچار شلاقی به طور همزمان استفاده کنید؟

خلاقیت سازندگان آچاردر دنیاو ابزاری کاربردی به نام آچار همه کاره اسنپ اند گریپ را تولید کرده اند.

آچارهمه کاره اسنپ اند گریپ ترکیب چند آچار کاربردی را در یک آچار به نمایش گذاشته است.

به راحتی بدون نیاز به تنظیم اندازه دهنه و گیره آن با کمترین فشار به دست ها و کمترین نیرو می‌توان بیشترین استفاده را از آن کرد.

آچار همه کاره اسنپ اند گریپ

با توضیحات بیان شده در مقاله اینطور می توان نتیجه گیری و جمع بندی کرد که وجود ابزار های کاربردی در بازار بیشتر جهت رفع مشکلاتی سطحی می باشد و وجود ابزار های تخصصی و تک کاره در جای خود بسیار مورد نیاز است که نباید به هیچ وجه آنها را کنار گذاشت.

دیدگاه شما
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.