کسی که زلزله را تا 70 درصد پیش بینی می کند.

پیشگوی زلزله

کسی که زلزله را تا 70 درصد پیش بینی می کند.

زلزله تهران و کرمانشاه را پیش بینی کرده بودم ‏

علی اصغر برهمند متولد تربت جام و رئیس انجمن مخترعان خراسان رضوی و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد MBA و دکترای افتخاری و برنده مدال های طلا ازانجمن های اختراعات از سوئیس ، مجارستان ، روسیه ، کره جنوبی و ایران است.پیش بینی های او در مورد زلزله ابتدا با تردید مواجه می شد اما این روزها با وقوع چند مورد زلزله در کشور، نظرات او مورد بازخوانی و تامل دوباره قرار گرفته است.

اما استاد برهمند دقیقا چه می گوید؟

پیش بینی رخداد زلزله

اما استاد برهمند توانسته است با استناد به وضعیت و گرمایش و کند شدن سرعت زمین زلزله را پیش بینی کند.ایشان گفته است به علت کم و کند شدن سرعت زمین هسته زمین تحت فشار قرار گرفته و زلزله به وقوع می پیوندد و بر اثر کندی سرعت زمین فعل و انفعالات و آشوب هایی در هسته زمین ایجاد می گردد و انرژی جمع شده در زمین را با ماهواره های هوایی می توان مشاهده کرد.

وی خاطر نشان کرد من دو روز قبل ازاینکه ایجاد زمین لرزه در تهران رخ دهد و چهار روز قبل از اینکه زلزله در کرمانشاه به وجود آید ، آن را پیش بینی کردم اما هیچ کس حرف من را باور نکرد و تهمت و افترا روانه من کردند.وی گفت تا ۷۰ درصد می شود زلزله را پیش بینی کرد و مجامع علمی مانند حرف ادعاهای گالیله که به سختی پذیرفته شد در برابر اثبات حرف هایم مقاومت میکنند.با جسارت می گویم که زلزله یک شبه بوجود نمی‌آید و از شش ماه پیش با جمع آوری انرژی در یک منطقه و نقطه می توان وقوع زلزله را پیش بینی کرد. وی افزود : من حاضرم این اطلاعات را رایگان در اختیار مسئولان قرار دهم و اما آنها هیچ توجهی به حرف هایم ندارند.

پیشنهاد علی اصغر برهمند در رابطه با مقاوم سازی

در ساخت ساختمان‌های فولادی برای استحكام بیشتر ساختمان باید به یك مورد مهم اشاره كنیم . اگر در زلزله كرمانشاه به خانه های ویران شده دقت میكردیم تمامی طبقات روی هم آوار شده بود . پیشنهاد من برای جلوگیری از این اتفاق این است كه سازه های فولادی كه قابلیت ارتجاعی دارند در ساخت و ساز مورد استفاده قرار گیرند و به صورت هرمی با توجه به شكل پذیری در ساختمان كار شوند تا از آوار تمام طبقات برهم جلوگیری شود.

وی افزود عامل تأثیرگذار دیگر طرز ساخت و مكان یابی درست برای سازه است.در زلزله كرمانشاه نیز مساله حوزه نزدیک گسل و ایجاد مولفه حرکت شدید عمود بر گسل بوده است؛ یعنی راستای گسترش گسیختگی گسله از کانون به سمت سرپل ذهاب بوده که باعث ایجاد یک جابجایی جدی و شدید عمود بر گسل (با روند تقریبا شمالی _ جنوبی) شده است و این پدیده ای است که به آن “جهت پذیری” می گوئیم.

وی افزود طبیعتا بی کیفیت بودن ساختمان ها در کنار اثر خاک نرم ، و پدیده جهت پذیری نیز مهم بوده اند.جهت پذیری را می توان به صورت ایجاد مولفه جابجایی شدید عمود بر راستای گسل در اثر گسترش جبهه گسیختگی در جهت عمود بر گسل و مشاهده بیشترین اثر این نوع تشدید در نزدیکی پهنه گسل توضیح داد.تشدید امواج لرزه ای در زلزله در لبه های قله ها و پاشنه های تپه ها و دره ها ، در روستاهایی که در لبه ارتفاعات یا بر روی تپه ها قرار دارند از دلایل خرابی های نسبتا گسترده تر بوده اند.

دیدگاه شما
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.