ساندویچ ساز خوب چی بخریم؟

ساندویچ ساز رومانتیک هوم مدل SAW-15

ساندویچ ساز خوب چی بخریم؟

شاید با خود فکر کرده باشید که در کمترین زمان چگونه غذای ساده درست کنیم و از همه مهم تر از روغن هم استفاده نکنیم.

محصولات متفاوتی امروزه در بازار وجود دارند که این امکان را به ما می دهد تا بدون روغن یا حداقل از مقدار روغن بسیار کمی استفاده کنیم.

این محصولات شامل ماهیتابه های تفلون یا همان رژیمی و ساندویچ سازها و… می باشد.

سلامتی انسانها در تمام جوامع دنیا مورد اهمیت بسیاری قرار گرفته است و مردم دوست دارند تا بدنی سالم و غذایی مقوی بدون روغن را است.

وجود روغن در غذا به ندرت باعث گرفتگی عروق مختلفی از جمله قلب می شود ،که طی سالیان طولانی اگر افراد ورزش یا تحرک زیاد نداشته باشند به علت حجم بالای کلسترول منجر به رسوب در دیواره رگ های قلب شده و سکته قلبی را منجر میشود.

در این مقاله قصد داریم به شما کمک کنیم تا با ساندویچ ساز و کاربرد آن آشنا شوید و هم برای انتخاب ساندویچ ساز خوب باید چه پارامترهایی رو رعایت کنید.

تاریخچه ساندویچ

پیدایش ساندویچ مربوط به قرن 18 میلادی می باشد. ساندویچ شکل ساده ای از غذا که شامل مواد غذایی مختلفی از جمله سبزیجات، گوشت، پنیر، سیب زمینی و… به همراه سایر موادغذایی که بین دو برش نان به شکل های مختلفی از جمله نان های سنتی و صنعتی مانند نان باگت، تست و… .

ساندویچ

موضوع جالبی که در پیدایش ساندویچ مورد توجه است این می باشد که جان مونتاگو، در حین قمار برایش قطعه های کوچک گوشت که در بین دو تکه نان قرار داشت توسط خدمتکارش آورده می شد.

اما این نوع سبک غذاخوردن به سرعت در تمام قاره اروپا همه گیر شد و شکل های مختلفی از آن امروزه در تمام کشورها مشاهده می شود.

ساندویچ به دلیل سادگی در امر تهیه و ساخت آن غذایی به صرفه از لحاظ صرفه جویی در هزینه و زمان می باشد.

انواع ساندویچ های موجود در دنیا به 2 نوع سرد و گرم سرو می شود.

وجود ساندویچ و مغازه های ساندویچی در ایران از تاریخ۱۹۱۷ بعد از انقلاب کمونیستی در شوروی شکل گرفت که عده زیادی از ارمنیان روسیه و نیز روس های سفید به سمت شمال ایران سرازیر شدند.

غذاهایی مانند سوسیس، کالباس و… غذای مورد علاقه روس ها بود که در قدیم به صورت سنتی و امروزه به صورت صنعتی تولید و به فروش میرسد.

بعد از ورود روس ها به خاک ایران درشمال کشورمان که شامل شهرهای گرگان، استرآباد و… و همچنین تهران بود.

روس ها برای تهیه کالباس، سویس و… خوکهای وحشی (گرازهای وحشی ) را شکار می کردند و از گوشت آنها استفاده می کردند.

به همین ترتیب طی حدود 10 سال بعد وجود مغازه های ساندویچ فروشی باعث شد تا علاقه مردم سمت خوردن ساندویچ افزایش یابد و در تمام ایران شعبه های آن همه گیر شد.

ساندویچ ساز

با پیشرفته شدن زندگی تمام مردم دنیا، تغییراتی در خورد و خوراک آنها شکل گرفته است.

امروزه غذاهای صنعتی جایگزین غذاهای سنتی شده است.

همچنین ذائقه مردم هم نسبت به غذاهای سنتی تغییر کرده و به سمت غذاهای صنعتی یا همان فست فودها رفته است.

اما اگر شما هم فردی هستید که از خوردن و درست کردن ساندویچ خانگی لذت می برید تهیه یک ساندویچ ساز برقی در منزل بسیار به کارتان می آید.

ساندویچ ساز مکسی مدل SW-44

ساندویچ ساز برای بسیاری از افراد جزء لوازم ضروری منزل و آشپزخانه به حساب نمی آید، ولی برای عده ای از افراد حکم وسیله ی ضروری برقی آشپزخانه محسوب میشود.

البته نکته مهم این است که سعی نکنید تبدیل به فردی شوید که به غذاهای ساندویچی عادت کرده باشد، چون در آینده نه چندان دور دچار اضافه وزن و مشکلات دیگری خواهید شد.

در رابطه با شکل ها و مدل های ظاهری ساندویچ سازها میتوان گفت که در رنگهای مختلفی از جمله سیاه، سفید، نقره ای تولید می شوند.

معمولا شکل ظاهری آنها به صورت ترکیب دو شکل مستطیل و نیم دایره می باشد.

برند های مختلفی در بازار وجود دارد که بستگی به نوع سلیقه افراد انتخاب و خریداری میشوند.

ولی معمولا استفاده از ساندویچ سازهای براق و درخشان تر جاذبه بیشتری برای فروش دارند.

اندازه ساندویچ سازها معمولا در ابعاد۲۳×۲۳×۷ سانتی متر (۲عددی) شروع می شود و درابعاد ۳۰×۲۵×۹ سانتی متر (۴عددی) و بزرگتر در بازار عرضه می شود.

تعداد قرارگیری نان ساندویچی در ساندویچ سازهای خانگی از ۴ تا ۸ عدد می باشد.

با استفاده از دستگاه ساندویچ ساز خانگی می توان لذت خوردن یک صبحانه و یا عصرانه را تجربه کرد.

ساندویچ سازهای خانگی معمولا دارای 2 عدد چراغ سبز و قرمز هستند و عموما هر کدام نشانگر خاموش و روشن بودن دستگاه و همچنین آماده شدن غذا می باشد.

ساندویچ سازها معمولا دو نوع صفحه متحرک و صفحه ثابت دارند.

برای تمیز کردن صفحه متحرک کافی است آنها را از بدنه اصلی جدا کرده وزیر آب شست و شو دهید.

اما براى شستن ساندویچ سازها با صفحه ثابت باید کمی صبر کنید تا صفحه فلزی سرد شود و بعد با یک دستمال مرطوب آنرا تمیز کنید.

نکته مهم این است که هر دو مدل صفحه متحرک و ثابت از جنس نچسب هستند و به راحتی تمیز و مثل روز اولشان میشوند.

نکات ایمنی و مهم در هنگام استفاده و خرید ساندویچ ساز

یادتان باشد به دلیل گرمای بالای موجود در صفحه فلزی ساندویچ سازها حتما مدت زیادی صبر کنید تا صفحه ها به طور کامل سرد شوند و بعد اقدام به تمیز کردن آنها بکنید.

نکته دوم هنگام برداشتن ساندویچ ها از صفحه فلزی ساندویچ ساز حتما از کفگیر و یا وسیله دیگری استفاده کنید تا دستتان به صفحه فلزی برخورد نکند و نسوزد.

در هنگام خرید حتما از کارایی ها و ویژگی های دستگاهی که قصد خرید آنرا دارید مطلع شوید تا بعدا دچار مشکل نشوید.

در بعضی از ساندویچ سازها قسمت پشتی آن محلی به عنوان نگهداری سیم قرار گرفته است تا از افتادن یا آویزان بودن سیم در هنگام عمودی قرار گرفتن دستگاه جلوگیری کند.

اگر می خواهید در زمان کوتاه تری ساندویچ ها آماده شود و در مقدار زمان صرفه جویی کنید از ساندویچ سازهایی استفاده کنید که المنت های قوی تری دارد.

 

دیدگاه شما
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.