ترفند جالب برای باز کردن قفل گوشی های هوشمند

پرینت سه بعدی

ترفند جالب برای باز کردن قفل گوشی های هوشمند

با چاپ کردن مدلی سه بعدی از سر انسان هکرها و پلیس ها توانستند به راحتی گوشی هایی که دارای تشخیص چهره افراد هستند را باز کنند و آن را فریب دهند.

این عمل به راحتی توسط پرینترهای سه بعدی انجام میگیرد. این پرینترها توانایی چاپ اعضای مصنوعی بدن ، چاپ قرنیه و سلاح های گرم و حتی وسایل نقلیه در اندازه ی واقعی را دارند.

امروزه برای تولید بعضی از لوازم جانبی موبایل و… هم از پرینتر های سه بعدی استفاده می کند.

یکی از خبرنگاران خبرگزاری فوربز مدلی از سر خودش را به صورت سه بعدی چاپ کرده تا از این طریق سیستم های قفل هوشمند تشخیص چهره گوشی های همراه را محک و بررسی کند.

این خبرنگاردرحوزه دیجیتال چهار گوشی اندروید ویک آیفون ایکس را مورد آزمایش قرار داد.

نکته جالب به دست آمده این بود که تمام گوشی های اندروید به راحتی قفل را باز کردند و تنها گوشی آیفون ایکس بود که در برابر این حقه تسلیم نشد و از خود دفاع کرد.

پرینت سه بعدی 1

امروز بسیاری از مردم این موضوع را بیان می کنند که دوره استفاده از رمز عبور در تلفنهای همراه امری منسوخ شده است زیرا باید زمان زیادی را صرف بازکردن قفل های گوشی های همراه انجام دهند، و در بیشتر مواقع چون امکان استفاده چندین بار از گوشی در طی روز می باشد این امر خسته کننده ای است.

همچنین کمپانی های تولیدکننده گوشی های هوشمند در حال ابداع و به کارگیری روشهای بهتر و راحت تری برای باز کردن قفل گوشی هستند.

تلفن های همراه هوشمند محبوب سامسونگ امروزه از فناوری بیومتریک مبتنی بر چهره هستند استفاده می کنند.

همچنین شرکت اپل در آخرین مدل تولید شده خود که حسگر اثر انگشت به نام تاچ آی دی بود را حذف کرده و به جای آن از فیس آیدی استفاده کرده است.

به همین دلیل اگر بتوان این فناوری را با مدل چاپ سه بعدی فریب داد دیگر گوشی های هوشمند شما امن نخواهد بود و به راحتی اطلاعاتتان در دسترس بقیه قرار میگیرد.

این مسئله عاملی است تا کارهکرها را راحت تر کند.

 

پرینت سه بعدی

امیدواریم در حوزه دیجیتال، آینده ای نه چندان دور محصولاتی که به بازارعرضه میشوند مخصوصا تلفنهای همراه و تبلت ها از تکنولوژی حرفه ای تری بهره مند شوند تا سطح بالای امنیت آنها، افراد را دچار به استرس و نگرانی نکند.

امروزه تلفنهای همراه هوشمند جدیدی که به بازار عرضه می شوند دارای تکنولوژی های جدیدی هستند اما هنوز در حوزه اندروید موردی به طور قطع نمیتوان یافت که سطح امنیت بالایی را دارا باشد.

 

دیدگاه شما
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.