ممنوعیت سفرهای نوروزی

ممنوعیت سفرهای نوروزی

ممنوعیت سفرهای نوروزی بین استانی، ممنوعیت سفر تا کی ادامه دارد؟

 

همه این مطالب جزو مواردی است که در طی روزهای پایانی سال تیتر اول روزنامه ها و شبکه های خبری شده است. به نظر شما با وجود بیماری همه گیر و خطرناکی مثل کرونا (کووید 19) که نوع انگلیسی آن نیز در برخی شهرها و استان ها دیده شده است ممنوعیت سفرهای نوروزی باید اجرا شود یا خیر؟ به لغو سفرهای نوروز 1400 بپردازیم؟

از آنجایی که مردم ایران فرهنگ دیرینه ای در رابطه با صله رحم و مسافرت رفتن به همراه دیدن اقوام دارند در طی یک سال اخیر که خیلی ها نتوانستند از شهر خارج شوند، حالا می خواهند نوروز 1400 را به مسافرت و دید و بازدید سپری کنند. در همین حین خبرهای مختلفی از ستاد ملی کرونا منتشر می شود که عموم این مطالب تاکید جدی بر روی ممنوعیت سفر در نوروز 1400 دارند.

 

ممنوعیت سفرهای نوروزی از زبان وزیر بهداشت

 

طبق صحبت های اخیر وزیر محترم بهداشت که ممنوعیت سفرهای نوروزی را اعلام کرده اند از مردم خواسته اند به هیچ عنوان اقدام به سفرهای استانی نداشته باشند تا شاهد تشدید و قدرت گرفتن موج چهارم کرونا نباشیم. خدایی نکرده اگر این مورد بیماری شدت بگیرد عده بسیار زیادی از عزیزانمان را از دست خواهیم داد و سال جدید تلخ تر سال از قبل خواهد شد.

در ابطه با اینکه ممنوعیت سفر تا کی ادامه دارد باید گفت که سفر به استان ها طبق رنگ های قرمز، نارنجی، زرد تقسیم بندی شده اند که زمان مشخصی فعلا برای رفع کامل محدودیت ها وجود ندارد. به گفته سردار مهدی حاجیان سخنگوی ناجا تمامی محدودیت های منع تردد شبانه در شهر ها نیز از ساعت 21 الی 3 صبح برقرار می باشد.

در ادامه ایشان در رابطه با ممنوعیت سفرهای نوروزی خاطرنشان کردند شهرهایی که در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارند محدودیت تردد ایجاد شده و جریمه یک میلیون و پانصد هزار تومانی برای افراد متخلف اعمال خواهد شد. پس تا حدودی می توان اینطور بیان کرد که ممنوعیت سفر بین استانی و ممنوعیت سفرهای نوروزی به قوت خود باقی است.

 

ممنوعیت سفر در نوروز 1400 خوب یا بد؟

 

این موضوع همچنان در سر زبان بیشتر افراد قرار گرفته و خیلی ها هنوز با وجود این همه تلفات ناشی از بیماری کرونا و از دست دادن هموطنان و عزیزانمان با ممنوعیت سفرها مشکل دارند و از الآن برنامه سفر خود را چیده اند.

بهتر نیست نگاهی درست تر به واژه ممنوعیت سفر تا کی ادامه دارد داشته باشیم؟ نگاه درست به معنی آنکه بخواهیم به فکر مسافرت خودمان و دیدن عزیزانمان باشیم قبل از آن، اول به کادر درمانی بیاندیشیم که یک سال تمام با شروع بیماری کرونا در بیمارستان ها به صورت شبانه روزی مشغول هستند. با تردد غیر ضروری مردم در سطح شهر و سایر استان ها روند چرخش و تکثیر ویروس بیشتر شده به همین دلیل انتقال آن با سرعت بالاتری انجام می شود. خیلی از افراد امکان دارد ناقل این بیماری باشند و بدون اطلاع داشتن از آن به عزیزان خود انتقال بدهند و آنها را دچار دردسر بزرگ و تا حدی جبران ناپذیر کنند.

 

رعایت نکردن ممنوعیت سفرهای نوروزی

 

نتیجه مسافرت غیر ضروری و دید و بازدید ها، همه گیر شدن و سرایت بیشتر کرونا در بین مردم است که کادر درمان باید زحمت آن را بدوش بکشند و جان خود را برای به دست آوردن سلامتی دوباره ما به خطر بیاندازند. این عزیزان هم مثل ما خانواده هایی دارند که برایشان بسیار عزیز و محترم هستند، آنها هم دوست دارند به دیدار اقوامشان بروند ولی تا پای جان برای سلامتی مردم حضور پیدا کرده اند و یک قدم عقب نشینی نکرده اند.

پس بهتر است کمی از خود خواهی ها و خواسته های خود دست برداریم و با ممنوعیت سفر در نوروز 1400 و ممنوعیت سفر بین استانی به خوبی کنار بیاییم تا همگی دست به دست هم بدهیم و این ویروس منحوس را زودتر شکست بدهیم.

در پایان بهتر است بجای این سوال که ممنوعیت سفر تا کی ادامه دارد یا به لغو سفرهای نوروز 1400 بپردازیم، همه با هم به رعایت شیوه نامه های بهداشتی وزارت بهداشت عمل کنیم و از ممنوعیت سفرهای نوروزی ناراحت نباشیم.

دیدگاه شما
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.