ایران در مقابل زلزله مقاوم می شود

ضد زلزله

دکتر ناصر صائبی مخترع ایرانی

یکی از دانشمندان کشورمان به نام دکتر صائبی موفق به اختراع سازه‌ای نوین با تکنولوژی نانو شده که با استفاده از این اختراع می‌توان یک خانه ۵۰ متری را کاملا ضد زلزله و ضد حریق در کمتر از ۲۴ ساعت ساخت و آماده سکونت کرد.

دکتر صائبی درباره اختراع خود که موفق به اخذ گواهینامه ICC امریکا نیز شده است ، می‌گوید : با بکارگیری این ماده ابداعی ، دیگر نیازی به مصالح رایج در ساخت و ساز خانه مانند آجر، سیمان ، گچ ، چوب و … نخواهد بود و از این ماده ابداعی می‌توان برای ساخت تمام قسمتهای ساختمان مانند دیوارها ، سقف ، کف و … استفاده کرد.

در حال حاضر برای نخستین بار، یک خانه ضدزلزله با استفاده از این تکنولوژی در مکزیک ساخته شده که در جریان وقوع زلزله 7.2 ریشتری این کشور ، کوچکترین آسیبی به این واحد مسکونی وارد نشد.لازم به یادآوری است که با استفاده از این اختراع و تکنولوژی می‌توان یک خانه 50 متری کاملا ضد زلزله و ضد حریق را در کمتر از 24 ساعت ساخت و آماده سکونت کرد.

دکتر صائبی که 30 سال پیش تحقیقات خود را درباره ساخت یک نوع سازه برتر در ایران و سپس آمریکا آغاز کرده است موفق شد این نوع سازه را در موسسه بین المللی ICC امریکا که یک موسسه معتبر جهانی است به ثبت برساند.

دکتر صائبی درباره خواص سازه منحصر به فرد خود گفت : این سازه علاوه بر اینکه سبک و ارزان تر از ساخت و سازهای سنتی و کنونی است در برابر زلزله ، آتش سوزی و توفان مقاوم می باشد و در کوتاه ترین زمان ممکن ساخته میشود بدون اینکه نیازی به مصالح ساختمانی کنونی باشد.

این دانشمند ایرانی که حالا اختراعش در کشورهای آمریکا ، فیلیپین ، ژاپن ، مکزیک ، هائیتی ، چین و چند کشور دیگر در حال استفاده می باشد می گوید چند سالی است که قصد دارد این تکنولوژی را وارد ایران کند اما موفق نشده است و همچنان درگیر کارهای اداری می باشد و این درحالی است که در ابوظبی با دریافت مدارک جهانی و مطالعه آنها در کمتر از 7 ساعت پاسخ ما را دادند.

دکتر صائبی گفت : دوست دارد با توجه به اینکه هموطنان ما نیازمند سرپناه در مناطق زلزله زده در کرمانشاه هستند کارش را از کرمانشاه آغاز کند هرجا نیاز به ساخت منزل است بنای جدید احداث کند و هرجا نیاز بود ساختمان را پایدار سازی کند.
وی افزود : آماده است این تکنولوژی را دراختیار ایرانی ها و جوانان حوزه نانو تکنولوژی قرار دهد زیرا ایران در آینده ای نزدیک مهد نانو تکنولوژی خواهد بود و می تواند این محصول را به همه جای دنیا صادر کند.

 

 

دیدگاه شما
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.